Iranian Agriculture News Agency

در دانشگاه رامین خوزستان؛

همایش ملی الکترونیکی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی برگزار می‌شود

هرکدام از ما شاید با شنیدن اصطلاح "پدافند غیرعامل" به یاد جنگ و ادوات نظامی بیافتیم، اما بد نیست بدانیم که این اصطلاح دقیقاً به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و میزان آن را به حداقل ممکن کاهش داد...

همایش ملی الکترونیکی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی برگزار می‌شود


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - حمیده قاسمی:


هرکدام از ما شاید با شنیدن اصطلاح "پدافند غیرعامل" به یاد جنگ و ادوات نظامی بیافتیم، اما بد نیست بدانیم که این اصطلاح دقیقاً به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و میزان آن را به حداقل ممکن کاهش داد.

بخش کشاورزی به لحاظ عهده‌دار بودن رسالت تأمین امنیت غذایی و برآورده ساختن نخستین نیاز اساسی جامعه، باید همیشه و در همه حال در جهت پیشگیری و خدشه به امنیت غذایی و جلوگیری از ایجاد بحران غذایی از تهدیدات مصون بماند، بنابراین این بخش از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در هدف‌گذاری‌های امنیتی، نوعی پدافند غیرعامل محسوب شود.

در اصل پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی به مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه دام و گیاه اطلاق می‌شود که با اجرای آن می‌توان قدرت اثر تهدیدات را کاهش و آستانه آسیب‌پذیری بخش کشاورزی را افزایش داد. به این ترتیب می‌توان میزان خسارات و تلفات احتمالی ناشی از تهدیدات را به حداقل ممکن کاهش داد، خواه این تهدیدات مستقیم و عمدی باشد یا غیرمستقیم، غیرعمدی و زیست‌محیطی.

این امر مهم، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان را بر آن داشته است که برگزاری همایش یک‌روزه ملی الکترونیکی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی را 17 خرداد در این دانشگاه پیش‌بینی کند.

سوسن رادپور، دبیر اجرایی این همایش درباره محورهای مورد بحث در این همایش به خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) می‌گوید: سخنرانان این همایش که از بین نویسندگان مقالات رسیده به دبیرخانه انتخاب شده‌اند، درباره محورهای پدافند غیرعامل و نقش آن در تأًمین امنیت غذایی، تحقق اثر بخش پدافند غیرعامل در سایه اقتصاد مقاومتی، آینده‌پژوهی و کاربست روش‌های آن در پدافند غیرعامل بخش کشاورزی، چشم‌انداز پدافند غیرعامل و چالش‌های آن در بخش کشاورزی، مهندسی فرهنگی و نقش تقویت آن در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و محیط‌های چندرسانه‌ای در پدافند غیرعامل بخش کشاورزی، نقش نسل‌های نوین دانشگاهی کشاورزی (دانشگاه کارآفرین، دانشگاه جامعه‌ساز و...) در تقویت‌ساز و کارهای پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی، انرژی‌های تجدیدپذیر و نقش آن در پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی، کشاورزی دقیق و نقش آن در پدافند غیرعامل، مباحث نوین در تهدیدات زیستی و پدافند غیرعامل در حوزه کشاورزی به سخنرانی و ارائه مقالات خواهند پرداخت.

فعالان بخش کشاورزی انتظار دارند تا در این همایش که در سطح ملی برگزار می‌شود، راهکارهای جدیدی پیش روی بخش کشاورزی و صنعت تأمین غذای جامعه برای کاهش تأثیر تهدیدات، تأثیرات و خطرات ناشی در کمین امنیت غذایی جامعه قرار گیرد./

O-950308-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید