Iranian Agriculture News Agency

استعلام جرائم رانندگی خودرو با ارسال VIN به سامانه پیامکی


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مورد چگونگی آگاهی شهروندان از میزان جرائم رانندگی وسیله نقلیه خود به واسطه سامانه پیامکی، سامانه اینترنتی و مراکز پلیس +10 سخن گفت.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درمورد استعلام میزان جرائم تخلفات وسایل نقلیه اعم از موتور سیکلت و خودرو اظهار داشت: رانندگان وسایل نقلیه می‌توانند با ارسال VIN (پشت کارت خودرو درج شده است) وسیله خود به سامانه پیامکی 1101202020 یا با درج این شناسه در قسمت مربوطه در سامانه اینترنتی Rahvar120.Ir نسبت به میزان جریمه‌ وسیله خود مطلع شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: هموطنان می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز پلیس +10 نیز برگه جریمه خودرو خود را دریافت کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد: که نسبت به پیگیری جرائم و تخلفاتی که انجام داده‌اند پیگیری لازم را به خرج داده و نسبت به پرداخت جرائم و تخلفات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام ارشد راهور ناجا به امکان پرداخت جرائم به صورت انتخابی اشاره و خاطرنشان کرد: این امکان برای شهروندان فراهم شده که بتوانند جرائم خود را به صورت مرحله‌ای و انتخابی پرداخت کنند، چرا که شاید امکان پرداخت یکجای مبلغ جریمه را نداشته باشند.

سردار مهری درخصوص تخلف خودروهای امدادی در خطوط ویژه گفت: خودروهای امدادی و پلیس در حین ماموریت می‌توانند با رعایت تمام جوانب اقدام به رانندگی کرده و حتی با احتیاط از خط قرمز عبور کنند به طوری که منجر به تصادف نشوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: اگر راننده‌ای هر یک از خودروهای مرتکب تخلف شود که فاقد شرایط خاص باشد برای پلیس فرقی نمی‌کند و راننده خاطی را اعمال قانون می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید