Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس خبر داد:

حمایت از بخش کشاورزی با تصویب بندهای الحاقی بودجه 95 در مجلس

اختصاص اعتبار 500 میلیون دلاری به آبیاری تحت فشار، افزایش بیش از 3 هزار میلیارد تومان سرمایه بانک کشاورزی و استمهال وام کشاورزان خسارت دیده در بندهای الحاقی بودجه 95 در روزهای آخر مجلس نهم، تصویب شد.

حمایت از بخش کشاورزی با تصویب بندهای الحاقی بودجه 95 در مجلس


اختصاص اعتبار 500 میلیون دلاری به آبیاری تحت فشار، افزایش بی ش از 3 هزار میلیارد تومان سرمایه بانک کشاورزی و استمهال وام کشاورزان خسارت دیده در بندهای الحاقی بودجه 95 در روزهای آخر مجلس نهم، تصویب شد
.

به گزارش ایانا، خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بندهای الحاقی بودجه امسال که از سوی نمایندگان مجلس پیشنهاد شد، از موضوع های مهم و اساسی بخش کشاورزی به شمار می روند .

وی درباره جزئیات این مصوبات اظهار داشت: بر اساس یکی از بندهای الحاقی مصوب مجلس شورای اسلامی، قرار شد، مبلغ 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به آبیاری تحت فشار در سال جاری اختصاص یابد .

آقایی اضافه کرد: این اعتبار به بخش خصوصی و تعاونی برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار پرداخت می شود و تضمین تسهیلات نیز بر عهده دولت است .

وی تخصیص این اعتبار را حرکتی جدی به منظور صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و توسعه طرح های آبیاری تحت فشار عنوان کرد .

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس درباره افزایش سرمایه بانک کشاورزی نیز تصریح کرد: بر اساس بند الحاقی مصوب مجلس نهم، مقرر شد سرمایه سه بانک کشاورزی، ملی و سپه در سال جاری تا سقف پنج هزار میلیارد تومان افزایش یابد و سهم بانک کشاورزی از این رقم، بیش ازسه هزار میلیارد تومان است .

وی گفت: با این مصوبه، به بانک مرکزی اجازه داده شده تا هزینه های تامین مالی منابع از محل تسهیلات و خطوط اعتباری خود را تا پایان سال 94 در این بانک ها محاسبه و به منظور افزایش سرمایه دولت در بانک های مذکور منظور کند .

آقایی در مورد استمهال وام کشاورزان خسارت دیده گفت: برای کشاورزانی که در سال 95 دچار حوادث غیر مترقبه همچون خشکسالی، سرمازدگی، آفات و امراض شوند، علاوه بر پرداخت غرامت از محل اعتبارات ماده (12) قانون حوادث غیر مترقبه، وام بانکی آنان تا سه سال استمهال می شود .

وی در مجموع حمایت مجلس نهم از بخش کشاورزی را قابل توجه خواند و آن را نتیجه تعامل منطقی وزارت جهاد کشاورزی با مجلسی ها دانست .

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در همین حال، یکی از اقدام های مهم مجلس دهم را بررسی برنامه ششم توسعه عنوان و ابراز امیدواری کرد این برنامه با فوریت و دقت بررسی شود .

وی گفت: ما در بخش کشاورزی، نقطه نظرات و پیشنهادهایی برای مجلس جدید داریم که به موقع آن را مطرح می کنیم .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید