Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با ایانا:

ارزش چای بهاره 85 میلیارد تومان برآورد شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: در حالی که 75 درصد تولید بهاره را برگ سبز چای درجه یک و 25 درصد برگ سبز درجه دو تشکیل می‌دهد، ارزشی معادل 85 میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

ارزش چای بهاره 85 میلیارد تومان برآورد شد


رئیس سازمان چای کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت تولید در چین نخست برگ سبز چای گفت: در حالی که 75 درصد تولید بهاره را برگ سبز چای درجه یک و 25 درصد برگ سبز درجه دو تشکیل می‌دهد، ارزشی معادل 85 میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

محمدولی روزبهان افزود: در مجموع 40 هزار تن برگ سبز چای تاکنون برداشت شده است که 30 هزار تن آن درجه یک و 10 هزار تن نیز برگ سبز درجه دو را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه قیمت تضمینی برگ سبز چای هنوز اعلام نشده است، همچنان منتظر هستیم و آنچه که به‌عنوان ارزش ریالی محاسبه شده، تقریبی است.

روزبهان ادامه داد: برداشت چین دوم برگ سبز چای نیز از 22 خردادماه به‌صورت تدریجی آغاز می‌شود.

در حالی که روحیه امید به باغ‌های چای کشور بازگشته است و بخشی از باغ‌های رهاشده وارد عرصه تولید شده است، اما به گفته مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال، وضعیت معیشیتی چایکاران، نگران‌کننده است.

ایرج هوسمی معتقد است: با وجود آنکه شرایط جوی به‌گونه‌ای رقم خورده که برداشت خوبی پیش رو باشد، اما عدم اعلام قیمت تضمینی برگ سبز چای و نحوه پرداخت به چایکاران نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است.

وی تأکید می‌کند که چای ایرانی جای خود را باز کرده است، پس نباید با ناامیدی چایکاران، تولید این محصول ارگانیک ایرانی را خدشه‌دار کنیم./

M-950308-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید