Iranian Agriculture News Agency

رفع موانع تولید واحدهای راکد و نیمه فعال در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

رفع موانع تولید و راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

رفع موانع تولید واحدهای راکد و نیمه فعال در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه


مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در کارگروه رفع موانع تولید واحدهای راکد و نیمه فعال که با حضور مجریان و بهره‌برداران این واحدها، بانک‌های عامل و ادارات وابسته برگزار شد گفت: رفع موانع تولید و راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

به گزارش ایانا از کرمانشاه، وحید محمدپور با بیان مطلب فوق افزود: در سال جاری با هدف نیل به منویات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی، این سازمان مصمم شده که با راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد تولیدی کشاورزی در راستای اقدام و عمل حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای نیمه دوم سال 94 بیش از 52 طرح راکد و بحران زده در جلسات کارگروه کارشناسی و رفع موانع تولید شده‌اند خاطرنشان کرد: با مشارکت بانک‌های عامل و برخی ادارات مرتبط، موانع راه‌اندازی بسیاری از واحدهای تولیدی مرتفع شده و مجدداض به چرخه تولید بازگشتند.

وی مهمترین محور و موانع واحدهای تولیدی بخش کشاورزی را کمبود نقدینگی، معوقات بانکی اعلام کرد و تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌های عامل قدم‌های موثری را در این زمینه برداشته‌اند.

وی سایر عوامل موثر در رکود واحدهای تولیدی را نوسانات قیمت محصولات اولیه ثبات قیمت محصولات تولیدی، عدم تعادل در عرضه و تقاضای در بازه‌های زمانی متفاوت در طول سال، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی و عدم نظارت کارشناسی در مدیریت و تولید واحدهای اقتصادی و... برشمرد.

محمدپور بیشترین واحدهای راکد و نیمه فعال بخش کشاورزی استان کرمانشاه را در زمینه مرغداری گوشتی، دامداریهای صنعتی و سنتی، قارچ و گلخانه بیان کرد.

محمدپور گفت: راه‌اندازی واحدهای راکد مانند چینش تکه‌های پازل نیازمند مشارکت عوامل موثر در این زمینه از جمله مجریان طرح‌ها، بانک‌های عامل و عوامل موثر در افزایش هزینه‌های تولید و تنظیم بازار می‌باشد.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال جاری سیاست‌گذاری این مدیریت در خصوص واگذاری تسهیلات کم بهره‌ با تامین بخشی از سود منابع تسهیلات می‌باشد افزود: با استفاده از اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری، می‌توان با روان‌سازی صادرات محصولات مازاد بر مصرف از جمله گوشت مرغ که یکی از راهبردهای ما می‌باشد.

وی یکی دیگر از تمهیدات مدیریت سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه را راه‌اندازی زنجیره‌های تولید اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این تمهیدات برای رفع موانع تولید واحدهای راکد با جدیت پیگیری خواهد شد.

در ادامه کارگروه رفع موانع تولید واحدهای راکد و نیمه فعال هر یک از بهره‌برداران و مجریان طرح‌ها مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید