Iranian Agriculture News Agency

پا به رکاب برای درختان ایران زمین ...

دوچرخه سوار نیشابوری در چهارمین سفر زیست محیطی خود با پیام درختان برای زمین، زمین برای زندگی در مسیر پنج استان زاگرس نشین کردستان ، لرستان ، کرمانشاه ، چهارمحال بختیاری و اصفهان به مسیر خود به مقصد چهارمحال و بختیاری و اصفهان ادامه داد.

پا به رکاب برای درختان ایران زمین ...


به گزارش ایانا، ایمان صانعی دوچرخه سوار نیشابوری در چهارمین سفر زیست محیطی خود با پیام درختان برای زمین، زمین برای زندگی در مسیر پنج استان زاگرس نشین کردستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری و اصفهان به مدت ۲۰ روز با ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از وسایل سازگار با محیط زیست و تشویق جامعه در مراقبت از محیط زیست به مسیر خود به مقصد چهارمحال و بختیاری و اصفهان ادامه داد .

وی در استان اصفهان بعد از گذشت شهرستان بوئین میاندشت، شهرستان فریدن، وتیران و کرون وارد شهر اصفهان شد .

وی در سفر به استان اصفهان با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و برخی از مدیران و کارشناسان این اداره کل دیدار داشت .

در زیر مصاحبه پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان «پاما» با این دوچرخه سوار نیشابوری را می خوانید :

انگیزه اصلی شما در پیام رسانی از طریق رکاب زنی چیست؟
انگیزه من ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، محیط زیست، کتابخوانی، و پیام صلح و دوستی در بین مردم است
.

آیا تاکنون به اهداف مورد نظرتان رسیده اید؟

تا الان می توانم بگویم که در استان های مختلف کشور که رکاب زدم و در بین مردم حضور داشتم هر سفر برای من تجربه خودش را دارد، معرفی محیط زیست ، گونه های مختلف جانوری ، گیاهی و منطقه ای مناطق مختلف کشور از جمله اقدام هایی بود که در سفر های مختلف انجام دادم .

برنامه های قبلی و آتی شما چیست؟

در حال حاضر با هدف اشاعه فرهنگ محیط زیست رکاب می زنم. از جمله برنامه های قبلی می توان به روز هوای پاک، مراسم حفاظت از تالاب ها در استان های مختلف اشاره کرد. رکاب زدن برای ترویج فرهنگ محیط زیست و سه شنبه های بدون خودرو را نیز در برنامه های آتی خود دارم .

چه توصیه ای برای سایر ورزشکاران برای همسویی و همراهی بیشتر آنها با محیط زیست دارید؟

ورزشکاران و رشته های مختلف ورزشی حتما پیام زیست محیطی را در ورزشی که انجام می دهند لحاظ کنند تا به یک الگو تبدیل شود و همانند فوتبال که نمادش یوزپلنگ آسیایی است در سایر رشته های ورزشی نیز یک گونه گیاهی و جانوری به عنوان نماد داشته باشیم /.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید