Iranian Agriculture News Agency

عضو سابق هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری دامداران ایران به ایانا خبر داد:

اضافه شدن سه استان به جمع مشمولان خرید تضمینی شیرخام

یک عضو سابق هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری دامداران ایران از مشمول شدن هشت استان در اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام خبر داد.

اضافه شدن سه استان به جمع مشمولان خرید تضمینی شیرخام


ساعاتی قبل رضایی یکی از دامداران بزرگ کشور در خبری با عنوان "آغاز خرید تضمینی شیرخام از امروز" به ایانا گفت: طبق صحبت‌های انجام‌شده، مقرر است یک‌هزار تن از این محصول از دامداران پنج استان خریداری شود و در صورت تأمین منابع مالی، این مقدار به دوهزار تن نیز افزایش خواهد یافت؛ این در حالی است که عضو سابق هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری دامداران ایران نیز دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و در تکمیل خبر پیشین گفت: امروز سه استان دیگر به جمع مشمولان پیوستند تا طرح خرید تضمینی، وسعت بیشتری از مناطق کشور را دربر گیرد.

سعید کیانی افزود: استان‌های چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و فارس ازجمله متحدان جدید طرح به‌شمار می‌روند که می‌توانند سهم قابل توجهی در ارائه شیرخام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال، استان چهارمحال و بختیاری که سال گذشته با 46 هزار تن خرید تضمینی، رتبه دوم بعد از اصفهان را به خود اختصاص داده بود، امسال نیز به همراه اصفهان، سهمیه‌ای 250 تنی دارد.

کیانی با اشاره به اینکه امتیازدهی به برخی استان‌ها می‌تواند نوعی اجحاف به بقیه مناطق باشد، ادامه داد: البته باید منابع مالی دولت در این زمینه را نیز مدنظر داشت؛ زیرا مسئولان نمی توانند بیش از آنچه که منابع تعیین می‌کند، برای خرید برنامه‌ریزی کنند.

به گفته وی، نباید به مشکل مازاد تولید شیرخام یک‌ بعدی نگریست و یک طرفه قضاوت کرد، زیرا کارخانه‌ها نیز مشکلات مربوط به خودشان را دارند؛ برای مثال، هفته گذشته در بازدید از یکی از کارخانه‌های معروف در استان چهارمحال و بختیاری، بیش از 700 تن شیرخشک در انبارهای‌شان ذخیره شده بود. بنابراین واضح است که در چنین شرایطی، بازار شیرخام تولیدی را پس می‌زند./

V-950303-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید