Iranian Agriculture News Agency

افزایش هشت درصدی تولیدات عشایر با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی

بودجه عمرانی عشایر به 88 میلیارد تومان رسید

با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه عشایری، هشت درصد به میزان تولیدات در حوزه گوشت زراعی و باغی افزوده می‌شود.

بودجه عمرانی عشایر به 88 میلیارد تومان رسید


قائم‌مقام سازمان امور عشایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از افزایش هشت درصدی تولیدات عشایری خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات عشایر سالانه هشت درصد پیش‌بینی شده است.

میرولی صفرزاده افزود: برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی نهایی خواهد شد و پس از اعمال نظرات مسئولان استانی به سمت اجرایی شدن آن گام برخواهیم داشت.

وی با اظهار امیدواری از اینکه طی سال جاری و سال‌های آینده، زندگی عشایر ارتقاء پیدا کند و علاوه بر آن تولیدات جامعه عشایری از قبیل گوشت و محصولات مختلف زراعی و باغی تا هشت درصد در سال افزایش یابد؛ خاطرنشان کرد: در راستای کاهش هزینه‌های تولید و بازاررسانی محصولات عشایری نیز طرح‌های خوبی داریم.

صفرزاده توجه به آموزش را از دیگر شاخصه‌های جامعه فوق برشمرد و ادامه داد: یکی از بحث‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش توانمندی‌های جامعه عشایری برای زندگی سهل‌تر و درآمدزایی بیشتر است.


افزایش 20 میلیارد تومانی بودجه عشایر

قائم‌مقام سازمان امور عشایر از تصویب بودجه سال 95 خبر داد و یادآور شد: در روند رسیدگی به بودجه سال جاری علاوه بر رقم 73 میلیارد تومان اعتبارات مربوط به طرح‌های اسکان عشایر 20 میلیارد تومان اضافه دیگر نیز مورد تصویب قرار گرفت که 15 میلیارد تومان آن مربوط به طرح‌های اشتغال و پنج میلیارد تومان نیز به طرح‌های هزینه‌ای اختصاص دارد.

وی در پایان تصریح کرد: اعتبار ملی عشایر در سال جاری حدود 88 میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت که نسبت به سال گذشته از رشد 40 درصدی برخوردار است./

M-950301-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید