Iranian Agriculture News Agency

آغاز طرح پرورش گاو شیری در کشت و صنعت خرمدره با حضور حجتی

طرح احداث واحد پرورش گاو شیری شرکت کشت و صنعت خرمدره با ظرفیت سه هزار راس مولد و شش هزار راس گله از طرح‌های توافق شده در سفر رئیس جمهوری به استان زنجان به شمار می رود که با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

آغاز طرح پرورش گاو شیری در کشت و صنعت خرمدره با حضور حجتی

به گزارش ایانا، محمود حجتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران زنجان با اشاره به اینکه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید نیز به شمار می رود، یادآورشد: سالانه 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهند شد، اما سال گذشته به دلیل مشکلات و محدودیت منابع در این بخش نتوانستیم این کار را پیش ببریم،
وی افزود: امسال نیز با توجه به محدودیت منابع 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی کشور با اعتباری نزدیک به دو هزار و 500 میلیارد ریال مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار می شوند.
حجتی یادآور شد: 85 درصد از اعتبار مربوط به آبیاری تحت فشار در کشور توسط دولت و مابقی آن از سوی بهره برداران تامین می شود.
وی همچنین در زمینه تخریب خانه باغ ها و ویلاهایی که بدون مجوز در اراضی کشاورزی احداث شده اند، بیان کرد: ساخت ویلا در اراضی کشاورزی موجب تغییر کاربری آنها می شود و تخریب های انجام شده بر اساس قانون بوده است و توسط قوه قضاییه انجام می شود.
حجتی در زمینه خانه های کارگری نیز افزود: خانه های کارگری برای نگهداری لوازم مورد نیاز کشاورزان، نیاز اصلی باغ هایی است که وسعت بالایی دارند و این خانه های کارگری تخریب نشده اند.

شروع اجرای طرح پرورش گاو شیری در زنجان

عملیات اجرایی طرح پرورش گاو شیری شرکت کشت و صنعت خرمدره در شهرستان خدابنده نیز با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
طرح احداث واحد پرورش گاو شیری شرکت کشت و صنعت خرمدره با ظرفیت سه هزار راس مولد و شش هزار راس گله از طرح‌های توافق شده در سفر رئیس جمهوری به استان زنجان به شمار می رود.
با بهره برداری از این طرح تولیدی سالانه 30 هزار تن به مجموعه تولید شیر استان زنجان اضافه می شود.
این طرح در سه مرحله اجرا می شود که مرحله اول آن سال آینده و مراحل بعدی آن به ترتیب سال های 97 و 98 به بهره برداری می رسند. سالانه در استان زنجان 186 هزار تن شیر تولید می شود.
با بهره برداری از این واحد تولیدی که سرمایه مورد نیاز آن بیش از 850 میلیارد ریال است برای 120 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح پرورش گاو شیری شرکت کشت و صنعت خرمدره گفت: ایران دارای پتانسیل و توانمندی های قابل توجهی در بخش کشاورزی و نیروی کار است و امید می رود بتوان با برنامه ریزی لازم از این توانمندی نهایت بهره برداری را کرد.
محمود حجتی میزان بارندگی های امسال در کشور را خوب و مناسب خواند و ابراز امیدواری کرد، سال های آتی نیز بارش های خوبی را در کشور شاهد باشیم.
در سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به زنجان یک هزار و 550 هکتار اراضی آبی تحت پوشش آبیاری تحت فشار نیز به بهره برداری رسید.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید