Iranian Agriculture News Agency

استمداد دامداران چهارمحال و بختیاری برای قیمت شیرخام از مسئولان دولتی

دامداران استان چهارمحال و بختیاری در جلسه‌ای مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان و مدیرکل تعاونی روستایی به‌دنبال راهکاری برای حل مشکل شیرخام هستند.

استمداد دامداران چهارمحال و بختیاری برای قیمت شیرخام از مسئولان دولتی


عضو سابق هیأت‌مدیره دامداران ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای مشترک که با حضور نماینده دامداران و مسئولان بخش دولتی در حال برگزاری است، خواهان اصلاح قیمت شیر و جلوگیری از واردات شیر خشک هستیم.

سعید کیانی افزود: لازم است دولتی‌ها برای صادرات محصولات لبنی و شیر جایزه صادراتی تعیین کنند تا مازاد مصرف را بتوانیم به‌صورت مناسبی صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم شیرخام برای دامداران با حداقل سود یک‌هزار و 350 تومان است، اما کارخانه‌ها بیش از یک‌هزار و 100 تومان شیر دامداران شهرکردی را نمی‌خرند.

عضو سابق هیأت‌مدیره دامداران ایران ادامه داد: پس از خرید کارخانه‌ها با قیمت نازل، بهای شیر خریداری‌شده پس از سه یا چهار ماه پرداخت می‌شود که این امر مشکلاتی را برای دامداران به‌وجود آورده است.

کیانی در پایان در استان چهارمحال و بختیاری روزانه 700 تن شیر تولید می‌شود که بخشی از آن به کارخانه‌ها رفته و بخش دیگری در ماست‌بندی‌های سنتی به مصرف می‌رسد یا از استان خارج شده و در سایر مراکز به مصرف می‌رسد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم که هرچه سریع‌تر با قیمت یک‌هزار و 400 تا یک‌هزار و 440 تومان شیر تولیدشده دامداران توسط کارخانه‌ها خریداری شود تا ضرر و زیان این بخش تا حدی جبران شود./

M-950226-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید