Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

ارتقاء فناوری‌های تولید در 350 واحد کشاورزی

از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون در 350 واحد تولیدی ارتقاء فناوری، اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی، تحویه و مکانیزاسیون انجام شده است.

ارتقاء فناوری‌های تولید در 350 واحد کشاورزی
ارتقاء فناوری‌های تولید در 350 واحد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در راستای اجرای هدفمندی یارانه‌ها ارتقاء فناوری‌های تولید و اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی واحدهای تولیدی از قبیل مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها انجام شد.

سیدمحمد موسوی افزود: در قالب تسهیلات بانکی و اجرای بسته‌های حمایتی بخش کشاورزی تاکنون چهار هزار و 500 طرح با نیاز تسهیلاتی 115 میلیارد تومان تهیه و به تصویب کارگروه ویژه هدفمندی یارانه‌ها در استان رسید که از این میزان یک‌هزار و 250 طرح با 25 میلیارد تومان منجر به پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای بسته‌های حمایتی بخش کشاورزی تاکنون در 350 واحد تولیدی، ارتقاء فناوری، مکانیزاسیون و اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه اجرایی شد.

موسوی ادامه داد: حدود 200 واحد تولیدی از سیستم سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرد و در بخش گلخانه‌ها نیز 275 هزار مترمربع گلخانه سنتی به صنعتی تبدیل شد.

وی از اجرای کشاورزی حفاظتی در 20 هزار هکتار از اراضی استان تهران خبر داد و تصریح کرد: حدود 950 واحد تولیدی نیز گازسوز شده‌اند و تاکنون حدود 300 میلیون لیتر سهمیه نفت گاز اخذ شده و بین کشاورزان واحدهای تولیدی توزیع شده است.

تبدیل شدن 9 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سیستم آبیاری مدرن

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ارتقاء فناوری تولید و بهره‌وری در واحدهای تولیدی یادآور شد: به‌طور متوسط در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته پنج میلیون لیتر در مصرف نفت گاز صرفه‌جویی شده است.

موسوی تأکید کرد: از آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها در استان تهران حدود 9 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران با تبدیل شدن سیستم‌های آبیاری از سنتی به مدرن و تحت فشار تغییر جهت پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: با اجرای این پروژه‌ها به‌طور متوسط در هر هکتار حدود 50 درصد مصرف آب کاهش یافته و میزان تولید نیز از افزایش 30 درصدی برخوردار شده است./

خبرنگار: مژگان ستار

A-901101-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید