Iranian Agriculture News Agency

پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور معرفی شدند

استان گیلان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه 94) تا پایان هفته سوم اردیبهشت‌ماه پربارش‌ترین و استان یزد کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور معرفی شدند.

به‌گزارش ایرنا از وزارت نیرو، برپایه اطلاعات ایستگاه‌های باران ‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه سال گذشته تا هشتم اردیبهشت ماه سال جاری،‌ استان گیلان با 864.7 میلیمتر بارندگی، پربارش‌ترین و استان یزد با 54.7 میلیمتر بارندگی، کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور گزارش شدند..
براساس رتبه‌بندی استان‌های پربارش، استان لرستان نیز با 781 میلیمتر بارندگی بعد از گیلان رتبه دوم و استان ایلام با 727.7 میلیمتر بارندگی رتبه سوم پربارش‌های کشور را به خود اختصاص دادند.
بر پایه همین گزارش، در میان کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور، استان سیستان و بلوچستان با 59 میلیمتر بارندگی بعد از یزد رتبه دوم و استان سمنان با 77.6 میلیمتر بارندگی رتبه سوم کم‌بارش‌های کشور را از آن خود کردند.
به گزارش ایرنا، ارتفاع بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی (مهرماه 94) تا هفته سوم فروردین، به 189 میلیمتر رسیده بود که در همسنجی با مدت زمان مشابه سال قبل از آن رشد 14.5 درصدی نشان داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید