Iranian Agriculture News Agency

آغاز فعالیت استاد بین‌المللی موسسه IPK آلمان به عنوان مشاور پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

استاد تمام موسسه تحقیقات ژنتیک گیاهی و گیاهان زراعی (IPK) آلمان به منظور مشاوره و تقویت ارتباطات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی به ایران سفر کرده است.

آغاز فعالیت استاد بین‌المللی موسسه IPK آلمان به عنوان مشاور پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

دکتر محمدرضا حاجی‌رضایی استاد تمام موسسه تحقیقات ژنتیک گیاهی و گیاهان زراعی (IPK) آلمان به منظور مشاوره و تقویت ارتباطات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی به ایران سفر کرده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی دکتر محمدرضا حاجی‌رضایی که متولد تهران است تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در این شهر گذرانده و برای ادامه تحصیل در دانشگاه عازم آلمان شده و در رشته زیست شناسی مشغول به تحصیل می شود. وی در مقطع دکتری و در گرایش فیزیولوژی و بیوشیمی گیاهی از موسسه IPK آلمان به تحصیل پرداخته و به مدت 23 سال به عنوان محقق در آلمان مشغول به تحقیق بوده اند. از جمله تحقیقات برجسته ایشان در مقطع دکتری کار بر روی انتقال ژن به گیاهان از جمله کار بر روی P-enzyme و تاثیر آنها بر روی متابولیسم و انجام آزمایش های فیزیولوژی و بیوشیمی بوده است. از سوابق علمی ارزنده او می­ توان به انتشار 80 مقاله ISI و چاپ دو جلد کتاب به زبان انگلیسی در زمینه های مربوطه اشاره کرد.

گفتنی است طی مصاحبه دکتر حاج رضایی با روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی ایشان اذعان داشت که تفاوت و اختلافی بین این پژوهشکده با موسسه IPK وجود ندارد و کیفیت و سطح تحقیقات انجام شده در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کاملا به روز و بین­المللی بوده که این امر نظر موسسات آلمانی برای حمایت و سرمایه گذاری را برای اجرای پروژه­ های مشترک تحقیقاتی نیز جلب نموده است.

ایجاد ارتباطات گسترده با مراکز علمی جهان از جمله موسسه تحقیقات ژنتیک گیاهی و گیاهان زراعی (IPK) ، اتخاذ تصمیمات خاص مدیریتی جهت تجهیز و تکمیل بخش تحقیقات فیزیولوژی مولکولی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و ارتقای آن به یک بخش دارای استانداردهای روز جهانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف به منظور آشنایی محققان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با تکنیک‌های روز جهان و مشاوره به محققین پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی جهت تکمیل و به‌روز رسانی پژوهش‌های کاربردی از جمله اهداف فعالیت دکتر حاجی رضایی در پژوهشکده بیوتکنولوژی می‌باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید