Iranian Agriculture News Agency

مشاور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

پیشنهاد اجرای 20 پروژه مشترک باغبانی با آلمانی‌ها/ استقبال آلمانی‌ها از بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی در ایران

در نخستین نشست کمیته مشترک همکاری‌های ایران و آلمان، پیشنهاد اجرای 20 پروژه مشترک در شش محور نهال، گیاهان دارویی، فرآوری، صنایع تبدیلی، تولید محصولات ارگانیک و تغذیه محصولات باغی داده شد.

پیشنهاد اجرای 20 پروژه مشترک باغبانی با آلمانی‌ها/ استقبال آلمانی‌ها از بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی در ایران

مشاور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از پیشنهاد همکاری برای اجرای 20 پروژه مشترک با آلمان در شش محور نهال، گیاهان دارویی، فرآوری، صنایع تبدیلی، تولید محصولات ارگانیک و تغذیه محصولات باغی خبر داد.

حبیب رادفر با بیان اینکه در کشور 17 میلیون تن انواع میوه تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر کشور با تولید 93 درصد زعفران، 30 درصد پسته و 28 درصد انار دنیا رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین در زمینه تولید خرما، انجیر، مرکبات، گردو، بادام، زردآلو، گیلاس، آلبالو، انگور، سیب، به، هلو، شلیل و فندوق در جایگاه دوم تا هفتم جهان قرار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تنوع اقلیمی و وجود ژرم‌پلاسم غنی در کشور، ایران را به یکی از کشورهای برتر تولیدکننده انواع میوه، سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و قارچ‌های خوراکی تبدیل کرده است.

رادفر با بیان اینکه در شرایط تحریم نیز صادرات خوبی به کشور آلمان داشتیم، افزود: در نخستین نشست کمیته مشترک همکاری‌های کشاورزی ایران و آلمان، پیشنهاد اجرای 20 پروژه را با محوریت نهال، گیاهان دارویی، فرآوری، صنایع تبدیلی، تولید محصولات ارگانیک و تغذیه محصولات باغی داده‌ایم و منتظر پاسخ از سمت آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و آلمان طی سال‌های گذشته نیز خوب بوده است و برای شروع همکاری‌ها بسیار امیدوار هستیم، ادامه داد: آلمان‌ها به همکاری در زمینه تولید گیاهان دارویی، فرآوری و بسته‌بندی آن بسیار علاقه‌مند هستند و ابراز علاقه کرده‌اند تا گیاهان دارویی تولیدشده در کشور ما را فرآوری و بسته‌بندی کنند.

مشاور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: منفعت ما در کسب دانش فنی فرآوری و بسته‌بندی این تولیدات است تا ارزش افزوده آن به جیب خودمان برود و وابستگی‌هایمان در این زمینه به سایر کشورها کم شود.

رادفر با بیان اینکه سود تولیدات بیشتر در بسته‌بندی و فرآوری آنها است، یادآور شد: باید بتوانیم تکنولوژی‌های روز دنیا را در زمینه بسته‌بندی و فرآوری وارد کشور کنیم تا علاوه بر سود بیشتر، اشتغال‌زایی نیز ایجاد شود.

وی در پایان تأکید کرد: در تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با سایر کشورها، نباید به‌دنبال واردات باشیم، بلکه باید پیگیر ورود تکنولوژی و دانش فنی به کشور باشیم، تا بدون نگرانی از قطع همکاری‌ها وارد عرصه جهانی شویم./

A-950213-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید