Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱.۱ میلیون تن انار درسال‌ ۹۵/ افزایش ۷۰ هزار تنی تولید خرما

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی از افزایش ۱۰۰ هزارتنی تولید انار در سال‌جاری خبر داد و گفت: راه برای صادرات این میوه باز است.

ابوالقاسم حسن‌پو از افزایش میزان تولید انار در سال‌جاری خبر داد و اظهارداشت: پیش بینی ما این است که امسال با توجه به بارندگی‌های خوبی که اتفاق افتاده است، شاهد افزایش تولید این میوه خواهیم بود.

به گزارش مهر ، وی با بیان اینکه سال گذشته حدود یک میلیون تن انار در کشور تولید شد و امسال تولید این میوه نزدیک به ۱۰۰ هزارتن افزایش دارد، گفت: بنابراین سال ۹۵ حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن انار در کشور تولید خواهد شد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تسهیل شدن صادرات انار، اظهارداشت: به دلیل اینکه مشکلی برای تولید و تولیدکننده ایجاد نشود، ما راه صادرات را باز گذاشته‌ایم و هیچ مانعی بر سر راه صادرات انار وجود ندارد.

حسن‌پور درباره میزان تولید خرما در سال‌جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و ۱۲۰ هزارتن خرما در کشور تولید شود که این میزان نسبت به سال گذشته بین ۶۰ تا ۷۰ هزارتن افزایش دارد.

وی، دلیل افزایش تولید خرما را مورد اشاره قرار داد و افزود: پیش بینی می‌شود باغات جوانی که قبلا احداث شده‌اند، امسال به مرحله باردهی برسند و میزان تولید خرما افزایش یابد. ‌

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید