Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت:

سالانه 32 هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان جوانرود تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود در حاشیه بازدید خبرنگاران استان کرمانشاه از بخش کشاورزی این شهرستان گفت: سالیانه بیش از 32 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

سالانه 32 هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان جوانرود تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود در حاشیه بازدید خبرنگاران استان کرمانشاه از بخش کشاورزی این شهرستان گفت: سالیانه بیش از 32 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مجتبی حسینی پور با اشاره به اینکه شهرستان جوانرود 19 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد افزود: از این سطح حدود 18 هزار هکتار دیم و مابقی آبی می‌باشد.

وی عمده محصولات زراعی این شهرستان را گندم، جو و ذرت اعلام کرد.

حسینی پور سطح باغات شهرستان جوانرود را 2هزار و 840 هکتار اعلام کرد و خاطرنشان کرد: 1900 هکتار از این سطح آبی و 840 هکتار دیم می‌باشد.

وی با بیان اینکه سالیانه حدود 6 هزار تن انواع محصولات باغی در شهرستان جوانرود تولید می‌گردد تصریح کرد: محصولات باغی این شهرستان اغلب باغات هسته‌دار شامل گردو، انار، انجیر و... است.

حسینی پور با اشاره به احداث 450 واحد استخر در باغات شهرستان گفت: به منظور مقابله با خشکسالی این استخرها احداث شده تا از خشک شدن درختان میوه جلوگیری شود.

حسینی پور با اشاره به وجود 2 ایستگاه پمپاژ و 67 حلقه چاه آب در شهرستان جوانرود خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 300 هکتار سیستم آبیاری قطره‌ای و 42 هکتار نیز بارانی در سطح شهرستان اجرا گردیده است.

وی سپس به بخش مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان پرداخت و گفت: در بخش کشاورزی این شهرستان 476 دستگاه تراکتور، 13 دستگاه کمباین و 10 ردیفکار می‌باشد.

وی با بیان اینکه ناوگان ماشین الات کشاورزی شهرستان جوانرود فرسوده می‌باشد افزود: با دادن تسهیلات کم بهره و با نرخ سود مناسب می‌توان ماشین آلات بخش کشاورزی را نوسازی کرد و ضریب مکانیزاسیون را ارتقاء بخشید.

حسینی پور با اشاره به اینکه در شهرستان جوانرود بیش از 50 واحد دامداری صنعتی وجود دارد خاطرنشان کرد: 43 هزار راس دام سبک و حدود 12 هزار راس دام سنگین در این دامداریها وجود دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود تعداد واحدهای مرغداری گوشتی و تخم گذاراین شهرستان را 46 واحد بیان نمود و تصریح کرد: از این تعداد 12 واحد فعال و بقیه راکد و غیر فعال هستند.

حسینی پور تولیدات بخش دام و طیور این شهرستان را حدود 900 تن گوشت قرمز، 1400 تن شیر، 2300 تن گوشت سفید و... عنوان کرد.

حسینی پور با اشاره به وجود 2 واحد مرغ تخم گذار در این شهرستان اضافه کرد: سالن‌های این واحدهای تولیدی به صورت ایزوله بوده و بیش از 2000 تن تخم مرغ تولید دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود میزان تولید عسل شهرستان را 17 هزار تن بیان کرده و گفت: شرایط کوهستانی و جنگلی این شهرستان مناسب تولید عسل می‌باشد و حدود 2هزار و 750 کلنی زنبور عسل در این شهرستان تولید عسل می‌کنند.

حسینی پور میزان تولیدات شیلات شهرستان جوانرود را 490 تن بیان کرده و افزود: این شهرستان 10 واحد استخر و مزرعه پرورش آبزیان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود با اشاره به اینکه در راستای نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: یکی از اولویت‌های ما برای عملیاتی کردن توسعه بخش کشاورزی ایجاد گلخانه است.

وی مزیت ایجاد گلخانه را برای شهرستان با اهمیت دانست و افزود: گلخانه‌ها باعث کاهش مصرف آب، استمرار تولید محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و کاهش هزنیه‌ها می‌گردد.

گفتنی است در بازدید یک روزه خبرنگاران از بخش کشاورزی شهرستان جوانرود، ابتدا خبرنگاران در نشست خبری با مدیریت این شهرستان حاضر شده و در ادامه از چند پروژه شاخص شهرستان جوانرود بازدید نمودند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید