Iranian Agriculture News Agency

سرمایه‌گذاری شرکت آلمانی متروگروپ در حوزه محصولات کشاورزی ایران/ حذف دلالان با مشارکت آلمان‌ها در شبکه تعاون روستایی کلید خورد

رایزنی های شرکت آلمانی متروگروپ با سازمان‌های مختلف تأمین و توزیع محصولات کشاورزی مانند سازمان شیلات، فروشگاه شهروند، هایپرمارکت رفاه برای حذف سیستم دلالی به میزبانی سازمان تعاون روستایی ایران کلید خورد.

سرمایه‌گذاری شرکت آلمانی متروگروپ در حوزه محصولات کشاورزی ایران/ حذف دلالان با مشارکت آلمان‌ها در شبکه تعاون روستایی کلید خورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، جلسه بررسی ابعاد همکاری بین تیم آلمانی سه نفره مشتمل بر مدیر سرمایه‌گذاری در ایران، مدیر توسعه روابط بین‌الملل و مدیر توسعه بخش محصولات کشاورزی به سرپرستی هولز مدیر سرمایه‌گذاری این شرکت با رئیس سازمان تعاون روستایی برگزار شد:

بر اساس این گزارش شرکت مترواگ ( Metro AG ) که در شرکت‌های انگلیسی زبان به نام متروگروپ شناخته می‌شود، شرکت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی آلمانی است که دفتر مرکزی آن در شهر دوسلدوروف آلمان مستقر است.

این شرکت پنجمین شرکت بزرگ خرده‌فروشی و عمده‌فروشی در سطح جهان است که در حدود 30 کشور اروپایی و آسیایی و در دو محور عمده‌فروشی و خرده‌فروشی فعالیت داشته و برندهای تحت پوشش آن شامل زنجیره محصولات الکترونیک مصرفی مدیا مارکت و ساتورن، سوپرمارکت زنجیره‌ای رئال و هایپرمارکت Metro Cash&Carry است. در حال حاضر این شرکت تمایل به فعالیت در ایران دارد و تیم حاضر به‌منظور انجام مطالعات امکان‌سنجی در ایران حضور یافته و با سازمان‌های مختلف تأمین و توزیع محصولات کشاورزی مانند سازمان شیلات، فروشگاه شهروند، هایپرمارکت رفاه و این سازمان جلسات کارشناسی متعددی برگزار کرده است.

اصلی‌ترین هدف این گروه حذف واسطه‌های میان تولید و توزیع و ایجاد زنجیره ارزش مؤثر مواد غذایی از مزرعه تا سفره ( From Farm to Folk )، کنترل کیفی مستمر در کاشت، داشت، برداشت، عملیات پس از برداشت، بسته ‌بندی و توزیع است. حفظ امنیت و ایمنی مواد غذایی، تداوم تولید و رعایت اصول پایداری زیست‌محیطی در تمام مراحل تولید توزیع و عرضه محصولات است.


حذف دلال‌ها در سیستم عملیاتی امکان‌پذیر است

به گزارش ایانا، در این جلسه حسین صفایی ضمن تأکید بر فلسفه وجودی سازمان که همانا حذف واسطه و یاری رساندن به تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی است، گفت: نظام کشاورزی ایران بر پایه خرده‌دهقانی است؛ این نظام هرچند از دید بازار و اقتصاد مانعی برای انجام عملیات بازاریابی نظام من‌ و کاهش ضایعات است، اما ازدید سلامت و بهداشت یک مزیت است؛ چرا که در تولید خرده‌دهقانی سم و کود شیمیایی کمتر مصرف می‌شود.

در این جلسه، معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر روند عملی کردن مباحث جاری، اظهار داشت: این سازمان آمادگی دارد تا در راستای انجام وظایف سازمانی که همانا کاهش دست واسطه‌ها از بازار محصولات کشاورزی است، نمایندگان این شرکت را به محوریت یک نوع محصول به تولیدکننده آن محصول طبیعی در یک شرکت تعاونی روستایی در سطح روستا متصل کند.

وی تصریح کرد: همکاری سازمان با این گروه بستگی به نوع و میزان محصول درخواستی دارد و در مراحل اولیه به‌نظر می‌رسد این همکاری با یک نوع محصول و در سطح استان آغاز شود و جلسات انجام هماهنگی با مدیران عامل اتحادیه‌های مرکزی در مراحل بعدی و به‌منظور تهیه محصولات در حجم بیشتر انجام خواهد گرفت.

در پایان، تیم آلمانی ادامه گفت‌وگو را به سفر بعدی که در نیمه پایانی اردیبشهت‌ماه و همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و مواد غذایی ایران اگروفود در تهران برگزار می شود، کرده تا یافته‌ها و اطلاعات مورد نظر در این فاصله در قالب مطالعات امکان‌سنجی بررسی و نتیجه به سازمان منعکس شود./

F-950211-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید