Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر تغذیه و کشاورزی آلمان در حاشیه نمایشگاه کشاورزی شیراز:

برجام، موانع فرا روی تعامل با ایران را برداشت

معاون وزیر تغذیه و کشاورزی جمهوری فدرال آلمان گفت: دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای و برجام، موانع فرا روی تعامل با ایران را از میان برداشته است و از این بابت باید به دیپلمات های ایرانی به خاطر این موفقیت تبریک گفت.

برجام، موانع فرا روی تعامل با ایران را برداشت


معاون وزیر تغذیه و کشاورزی جمهوری فدرال آلمان در کارگاه آموزشی جنبی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در شیراز گفت: دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای و برجام، موانع فرا روی تعامل با ایران را از میان برداشته است و از این بابت باید به دیپلمات های ایرانی به خاطر این موفقیت تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ 'بلیزر' پنجشنبه در کارگاه جنبی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی،‌ ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری شیراز افزود: دولت آلمان علاقه مند به توسعه همکاری ها با ایران در زمینه های مختلف از جمله بخش کشاورزی است.

معاون وزیر تغذیه و کشاورزی جمهوری فدرال آلمان اظهار کرد: این کشور آمادگی دارد با طرح ریزی همکاری ها در حوزه کشاورزی با ایران، زمینه انتقال فناوری مورد نیاز در صنعت کشاورزی را نیز فراهم کند.

وی با اشاره به سفرهای متقابل وزیران جهاد کشاورزی ایران و تغذیه و کشاورزی آلمان به برلین و تهران در ماه های گذشته گفت: وزیر اقتصاد آلمان نیز هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.

بلیزر خاطر نشان کرد: روز هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران مذاکراتی چهار ساعته با معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران برای تعمیق همکاری های دوجانبه در بخش کشاورزی داشتیم و به نظر می رسد که در ماه های آینده، شاهد عملیاتی شدن توافق های دو کشور خواهیم بود.

معاون وزیر تغذیه و کشاورزی جمهوری فدرال آلمان با اشاره به مشارکت انجمن کشاورزان کشور آلمان موسوم به DLG در برگزاری دوازدهمین نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی،‌ ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری شیراز گفت: این نمایشگاه، نخستین نمایشگاهی در خارج از مرزهای آلمان است که افزون بر 30 شرکت آلمانی در آن حاضر هستند.

وی افزود: علاوه بر این نمایشگاه، شرکت های آلمانی در ماه های آینده در نمایشگاه های ایران فیس و ایران اگروفود نیز شرکت خواهند کرد.

در ادامه این جلسه که با حضور شریعتمدار مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی ایران برگزار شد، کشاورز معاون امور زراعت این وزارتخانه بر تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه با آلمان در بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: کشاورزان، کارشناسان و صاحب نظران بخش کشاورزی ایران در بسیاری از اقدامات موفقیت آمیز کشاورزی مانند فناوری صنایع لبنی، ماشین های کشاورزی، سموم و آفت کش ها و ... همکاری موثر آلمان را انکار ناپذیر می دانند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که انتظار ما برای دوره جدید، گسترش همکاری ها و هم افزایی بیشتر بین دو کشور از طریق تقویت بخش خصوصی است، اظهار امیدواری کرد: مذاکرات و توافق های صورت گرفته، فضا را برای گسترش این همکاری ها بین دو طرف هر چه زودتر فراهم کند.

بنا بر این گزارش رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این کارگروه بیان داشت: استان فارس با تولید حدود 10 درصد از محصولات زراعی و 17درصد تولیدات باغی، در این دو بخش مقام نخست را در کشور در اختیار دارد.

محمد مهدی قاسمی افزود: استان فارس با 364 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات دائمی کشاورزی حائز رتبه اول کشور است.

وی خاطر نشان کرد: سیاست ها و برنامه های راهبردی سازمان جهاد کشاورزی فارس در حوزه تولیدات گیاهی و آب و خاک همسو با اقتصاد مقاومتی است که از جمله این سیاست ها می توان به افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف آب کشاورزی، ایجاد پایداری و ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، توسعه متوازن مکانیزاسیون کشاورزی، اعمال مدیریت تلفیقی آفات، بیماری ها و علف های هرز و پایش سموم شیمیایی و استقرار نظام نوین ترویج اشاره کرد.

در ادامه فریدون فرقانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز آمادگی این اتاق و فعالان بخش کشاورزی استان را برای تشکیل نخستین موسسه تحقیقاتی نوآوری در بخش کشاورزی در فارس با مشارکت کشور آلمان اعلام کرد.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی،‌ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری شامگاه سه شنبه هفتم اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شیراز گشایش یافت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید