Iranian Agriculture News Agency

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مجری آب های مرزی استان اردبیل خبر داد:

پروژه پایاب سد خداآفرین، به سرعت در حال اجراست/ چشم انداز تحول بزرگ در کشاورزی استان اردبیل

از وعده های استاندار در مگاپروژه ها، بزرگ ترین پروژه آب و خاک استان اردبیل در حال اجراست و تحول آفرین بخش کشاورزی است .

پروژه پایاب سد خداآفرین، به سرعت در حال اجراست/ چشم انداز تحول بزرگ در کشاورزی استان اردبیل


به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی ومجری آب های مرزی استان اردبیل گفت: عملیات بزرگ ترین پروژه پایاب سد خداآفرین به عنوان بزرگ ترین پروژه آبی- خاکی استان اردبیل به صورت بی وقفه درحال اجراست. .

اسداله محسن زاده افزود: پروژه آبیاری تحت فشاردراراضی پایاب سد خداآفرین درسطح 83 هزارهکتار ازمصوبات سفرهیات دولت به استان اردبیل بود که ازاواخرنیمه دوم 1394 خورشیدی سال گذشته عملیات اجرائی62 هزارهکتار آن آغازشد .

وی بیان کرد: درحال حاضرناحیه اول ودوم عمرانی این پروژه در قالب چهار کارگاه فنی که نزدیک به یک هزارنفر مشغول کار هستند، درحال اجراست .

محسن زاده اظهار کرد: عملیات اجرایی حدود 22 هزار و 500هکتار از این پروژه در واحد های عمرانی اول و دوم با مجموع قرار داد های اجرایی وخرید بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال شروع شده وتاکنون 950 میلیارد ریال از محل اعتبار آب های مرزی و حوزه ارس هزینه شده است .


وی گفت: عملیات اجرایی حدود 16 هزار هکتار از شبکه های فرعی ناحیه سوم عمرانی با اعتبار بالغ بر2 هزار و 500 میلیارد ریال در نیمه اول امسال شروع خواهد شد .

مجری آب های مرزی استان اردبیل گفت: از محل اعتبار آب های مرزی، ناحیه عمرانی چهارم و 10 هزار هکتار از پایاب سد عمارت نیز مراحل نهایی طراحی شبکه ها را پشت سر می‌گذارد .

محسن زاده با اشاره به نقش بسیار تاثیرگذار این پروژه درافزایش میزان تولید کشاورزی استان که در راستای عمل به شعارسال اقتصادمقاومتی، اقدام وعمل بسیارحائز اهمیت است، گفت: درحال حاضر به طور متوسط سالانه چهار میلیون محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که با اجرای پروژه های مذکور، ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان به مقدار 1/4 میلیون تن در سال افزایش خواهدیافت .

پروژه پایاب سد خدآفرین از جمله مگاپروژه های وعده داده شده از سوی مجید خدابخش استاندار اردبیل است که با به نتیجه رسیدن آن تحولی عظیم در بخش کشاورزی و صنایع وابسته آن در استان ایجاد خواهد شد /.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید