Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت استان کرمانشاه به ایانا خبر داد:

آغاز برداشت گندم در کرمانشاه از 15 اردیبهشت/ پیش‌بینی خرید 700 هزار تن گندم در سال جاری

با آغاز فصل برداشت گندم از 15 اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی می‌شود که حدود 900 هزار تن محصول تولید شود که 700 هزار تن آن قیمت تضمینی شود.

آغاز برداشت گندم در کرمانشاه از 15 اردیبهشت/ پیش‌بینی خرید 700 هزار تن گندم در سال جاری

مدیر زراعت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از برداشت گندم تا 15 اردیبهشت‌ماه گفت: در حال حاضر گندم استان کرمانشاه وضعیت مناسبی دارد و پیش‌بینی می‌شود که از نیمه اردیبهشت‌ماه برداشت آغاز شود، در حالی که در برخی شهرستان‌های استان شاهد آب‌گرفتی در مزارع گندم بودیم.

اسماعیل پرویزی‌فرد افزود: در حال حاضر برداشت باقلای گرمسیری در حال برداشت است و وضعیت تولید نیز با توجه به بارش‌های اخیر مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل آنکه امسال نگرانی از سرمازدگی نداشتیم، محصول خوبی تولید شده و تنها زنگ زرد است که باید تحت کنترل قرار گیرد.

پرویزی‌فرد ادامه داد: 410 هزار هکتار از اراضی گندم آبی و دیم در استان کرمانشاه وجود دارد که حدود 900 هزار تن تولید برای آن متصور هستیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که مراکز خرید حدود 700 هزار تن گندم را از کشاورزان خریداری کند.

مدیر زراعت استان کرمانشاه یادآور شد: سطح زیر کشت محصول جو نیز در استان کرمانشاه 190 هزار هکتار است که بیشتر آن دیم بوده و با توجه به بارندگی‌های امسال، عملکرد بسیار مناسبی برای آن قابل پیش‌بینی است.

پرویزی‌فرد تأکید کرد: سیل‌زدگی در استان کرمانشاه نیز وجود داشت، اما به اندازه سایر استان‌ها نبود و تنها محصول سیب‌زمینی، گنم و جو را در برخی مناطق دچار خسارت‌هایی کرد.

وی در پایان اظهار داشت: امسال جوی استان کرمانشاه همچون سال گذشته قرار است با قیمت تضمینی در بورس کالا عرضه شود که امید می‌رود زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شود./

M-950208-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید