Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با ایانا:

خرید مرغ برای بازار داخل، متوقف شد/ افزایش در قیمت دان اتفاق نیفتاده

اگرچه تنظیم بازار محصولات پروتئینی، جزو وظایف اصلی شرکت پشتیبانی امور دام است، اما برخی نهادهای بخش خصوصی، نسبت به عملکرد این شرکت انتقاد دارند و معتقدند برخی مواقع اقدامات این شرکت، تولیدکنندگان را متضرر می‌کند.

خرید مرغ برای بازار داخل، متوقف شد/ افزایش در قیمت دان اتفاق نیفتاده


مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: از سال جاری، شرکت پشتیبانی امور دام دیگر در خرید مرغ مازاد برای توزیع در بازار داخل، دخالتی ندارد و اکنون هیچ مرغی به جز ذخایر استراتژیک در انبارهای این شرکت نیست.

علیرضا ولی، با اشاره به اینکه روش‌های قدیمی در تنظیم بازار مرغ دیگر جوابگو نیست، افزود: اکنون باید شیوه تنظیم بازار را تغییر داد و به سمت راهگشایی بازارهای صادراتی گام برداشت.

وی با بیان اینکه بین 300 تا 350 هزار تن مازاد تولید مرغ در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: خرید مرغ برای توزیع در داخل کشور دیگر معنی نمی‌دهد، زیرا همین محصول حداکثر پس از شش ماه دوباره به بازار تزریق شده و تنظیم آن را به هم می‌ریزید.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، برای جلوگیری از این اتفاق، در سال جاری به‌دنبال فراهم کردن زمینه برای صادرات هستیم تا مرغ مازاد به کشورهای مشتری فروخته شود؛ بنابراین باید شرایط طوری رقم بخورد که قدرت رقابت با صادرکنندگان دیگر را داشته باشیم.

ولی در واکنش به اظهارات بخش خصوصی مبنی بر افزایش قیمت دان در چند روز اخیر ادامه داد: هیچ افزایشی در قیمت‌ها اتفاق نیفتاده و شرکت پشتیبانی امور دام با تدابیر لازم، کاهش هزینه‌های تولید را پیگیری می‌کند؛ بنابراین یکی از وظایف این شرکت، تنظیم بازار دان و کاهش قیمت این نهاده است، ضمن اینکه قیمت‌های جهانی نیز کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

وی، به تولیدکنندگان این نوید را داد که می‌توانند ذرت و جو را در سال جاری از طریق بورس تهیه کرده و قیمت‌های شفاف را در این زمینه تجربه کنند./

V-950207-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید