Iranian Agriculture News Agency

تبادلات ایران و فرانسه در حوزه کشاورزی وارد فاز عملیاتی می‌شود/ حضور اتحادیه صنعت‌گران ماشین‌آلات کشاورزی فرانسه در نمایشگاه شیراز

دیدار هیأت 22 نفره فرانسوی به سرپرستی کاوال رایزن تجاری سفارت فرانسه در ایران با سازمان تعاون روستایی برگزار شد و واردات تکنولوژی به‌ویژه مکانیزاسیون کشاورزی و همچنین اصلاح نژاد بذر مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، هیأت فرانسوی 22 نفره‌ای که به سرپرستی هاوار، رایزن تجاری سفارت فرانسه در ایران و رئیس بخش تجارت فرانسه ( Business France ) دیداری با سازمان تعاون روستایی و تشکل‌های حوزه کشاورزی برای افزایش تبادلات تجاری دو کشور داشت.

بر اساس این گزارش، در این نشست که بیش از 250 نفر از صاحبان صنایع فرانسه حضور داشتند، درباره تبادلات تجاری دو کشور در حوزه ادوات کشاورزی و نهاده‌های مورد نیاز در بخش تولید گفت‌وگو به‌عمل آمد.

در این جلسه، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران از حضور 3.5 میلیون نفر روستایی عضو شرکت‌های تعاونی تولید خبر داد و گفت: این شرکت‌های تعاونی از 50 سال گذشته بر اساس نهاد تعاون آغاز به فعالیت کرده و در این پنج دهه، چهار نسل از شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی به‌وجود آمده است.

حسین صفایی افزود: تأمین کود شیمیایی، نهاده‌ها، ماشین‌آلات کشاورزی و همچنین تأمین و توزیع سوخت و تأمین مایحتاج مصرفی روستاها، کالاهای اساسی و بازاریابی از مهم‌ترین وظایف شرکت‌های تعاونی روستایی به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: شبکه فعال تعاونی‌های تولید در این شبکه با وجود 2.5 میلیون تن ظرفیت انباری و سه‌هزار و 500 فروشگاه عرضه نهاده‌های کشاورزی مشتمل بر سم و کود، فعالیت خود را مقتدرانه در حوزه تولید ادامه می‌دهند.

صفایی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های تولید، نسل دوم تعاونی‌های کشاورزی هستند که عهده‌دار یکپارچه‌سازی اراضی و ارائه خدمات فنی و مهندسی هستند و بر پایه محصولات و خدمات اختصاصی اقدام می‌کنند.


دعوت از ایران برای حضور در نمایشگاه 2017 پاریس

در ادامه این جلسه، اسکات، مدیر بخش روابط بین‌المللی اتحادیه صنعت‌گران، ماشین‌آلات فرانسه اظهار داشت: این شرکت بیش از 90 درصد محصولات این اتحادیه را به کشورهای مختلف صادر می‌کند و در حال حاضر گسترش روابط تجاری ایران و فرانسه برای دو ملت از ارزشمندی بالایی برخوردار است.

در این جلسه همچنین نماینده هیأت فرانسوی از سازمان تعاون روستایی و اتحادیه‌های عضو دعوت کرد تا در نمایشگاه محصولات کشاورزی و ادوات 2017 که در پاریس برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

همچنین کاوال، رایزن تجاری سفارت فرانسه در ایران و رئیس بخش تجارت فرانسه گفت: سازمان توسعه تجارت فرانسه که یک نهاد دولتی است و از یک سو به وزارت امور خارجه و از سوی دیگر با وزارت تجاری فرانسه همکاری دارد، خوشحال است که زمینه حضور هیأت فرانسوی به‌منظور شرکت در نمایشگاه آکروپارس شیراز را فراهم کند.

وی از برگزاری سمینار بین‌المللی آبزی‌پروری در فرانسه خبر داد و از تشکل‌های فعال در حوزه آبزیان برای شرکت در این سمینار دعوت به‌عمل آورد.

اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی در فرانسه به‌عنوان تصمیم‌گیر اجرایی در حوزه تولید به‌شمار می‌روند و پس از هموار کردن و مقدمات سیاسی اولیه توسط مقامات دولتی، این اتحادیه‌ها هستند که بازار اقتصادی فرانسه را با سایر کشورها تنظیم می‌کنند و به‌نظر می‌رسد ایران بتواند در حوزه واردات تکنولوژی و ادوات روز به‌ویژه در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و همچنین اصلاح بذور محصولات استراتژیک وارد فاز جدیدی با کشور فرانسه شود./

F-950207-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید