Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به ایانا اعلام کرد:

تدوین سند توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه در راستای اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی سند توسعه بخش کشاورزی استان در حال تدوین بوده و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های که در این بخش داریم، برنامه‌های این سازمان اجرایی خواهند شد.

تدوین سند توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه در راستای اقتصاد مقاومتی


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی سند توسعه بخش کشاورزی استان در حال تدوین بوده و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های که در این بخش داریم، برنامه‌های این سازمان اجرایی خواهند شد .

به گزارش ایانا از استان کرمانشاه، خسرو شهبازی با اشاره به تاثیر بالای بخش کشاورزی در اقتصاد افزود: خوشبختانه طی 2 سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی موفق عمل کرده و یکی از بخش‌های موفق در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی معرفی شده است .

شهبازی با بیان اهمیت نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" افزود: نخستین محور در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، دانش بنیان کردن این بخش است که اگر به درستی یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان و بهره‌برداران انتقال یابد نخستین قدم در جهت اعتلای این بخش برداشته خواهد شد .

وی بر مردمی بودن فعالیت‌های بخش کشاورزی تاکید داشته و تصریح کرد: مردمی بودن این بخش شامل ایجاد اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، تشکل‌ها و نهادهای خدماتی و... از قبل انجام شده که موفقیت آنها درآمد کشاورزان را بالا می برد و توانمندسازی و ساماندهی این بخش ها در راستای مردمی کردن بخش کشاورزی است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از دیگر محورها اقتصادمقاومتی را عدالت در فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: بعد از موفقیت در دانش بنیان شدن و مردمی کردن بخش کشاورزی باید عدالت محوری به عنوان یک رکن اصلی مورد توجه قرار دهیم .

وی در ادامه به بیان توانمندی های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی افزود: در حال حاضر تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه حدود 4 میلیون تن است که اگر شرایط ، امکانات و اعتبارات مناسب باشد قصد داریم طی 5 سال تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه را به دو برابر افزایش داده و به 8 میلیون تن برسانیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی کرد که امسال حدود 850 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شود که رشد 44 درصدی این محصول استراتژیک را نشان می دهد .

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان موفق‌ترین دستگاه در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور معرفی شده است، افزود: یکی از بهترین راهکارهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی جهت استفاده بهینه از منابع آبی گسترش کشت گلخانه‌ای است که با برنامه‌های گسترده‌ای که در این راستا تدوین کرده‌ایم به زودی شاهد تحولی اساسی در این بخش خواهیم بود .

شهبازی افزود: توسعه باغات استان به شکل مدرن و روسیمی یکی دیگر از اولویت های این سازمان است زیرا عملکرد یک باغ مدرن 4 برابر یک باغ سنتی است به همین دلیل سازمان جهادکشاورزی فقط در مکان‌هایی از احداث باغات سنتی حمایت می کند که ایجاد باغ مدرن امکان پذیر نباشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی، کشت برخی از محصولات را به سمت پاییزه برده‌ایم که محصولاتی همچون چغندرقند و کلزا از جمله ‌ این کشت‌ها هستند .

وی کشت زعفران را یکی از کشت‌های اقتصادی در استان اعلام کرد و گفت: در استان ما پتانسیل افزایش عملکرد زعفران وجود داشته و هم اکنون می‌توان در شرایط مناسب و بهره‌گیری از تکنولوژی های جدید، در یک هکتار زمین مقدار قابل توجهی زعفران برداشت کرد .

شهبازی در پایان تجهیز امکانات مراکز خدمات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه را بسیار ضروری دانست و افزود: با توجه به طرح پهنه‌بندی مراکز خدمات جهاد کشاورزی و استخدام نیروهای کارشناس تجهیز این مراکز حائز اهمیت بوده و جزء اولویت های این سازمان است .


ارسال خبر: سید ایرج پناهی
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید