Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح گندم به ایانا خبر داد:

خرید 170 هزار تن گندم از خوزستان سیل‌زده

با وجود آنکه سیل دو هفته گذشته استان خوزستان و مزارع گندم را درگیر مسائل و مشکلات مختلفی کرد، اما تاکنون میزان خرید تضمینی گندم از این استان به 170 هزار تن رسیده است.

خرید 170 هزار تن گندم از خوزستان سیل‌زده


مجری طرح گندم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: خرید گندم از 17 اسفندماه سال جاری از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و به مرور به پنج استان دیگر تسری یافته است.

اسماعیل اسفندیاری‌پور افزود: تاکنون به مباشرت شرکت بازرگانی دولتی و غله و همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور 310 هزار تن گندم از بهره‌برداران گندم‌کار کشور خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال شش میلیون هکتار از اراضی آبی و دیم کشور به کشت گندم اختصاص یافته و نرخ گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و نرخ گندم دروم 13 هزار و 60 ریال برآورد شده است.

اسفندیاری‌پور ادامه داد: در سال گذشته هشت میلیون و 80 هزار تن گندم خریداری شده، در حالی که 11 میلیون و 500 هزار تن محصول در کشور تولید شده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تولید گندم در کشور بیش از این مقدار باشد.

وی در پایان تصریح کرد: برخی مزارع گندم شهرستان‌های استان خوزستان که دچار آب‌گرفتگی شده بود، در شرایط حاضر وضعیت بهتری دارد و ممکن است در پاره‌ای مزارع، ریزش محصول در هنگام برداشت زیاد باشد، اما همچنان برداشت در حال انجام است./

A-950205-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید