Iranian Agriculture News Agency

در دیدار وزرای کشاورزی دو کشور تاکید شد :

گسترش همکاری های کشاورزی ایران و ترکیه

سند یادداشت تفاهم همکاری های حفظ نباتات و قرنطینه کشاورزی بین وزرای کشاورزی ایران و ترکیه در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا خواهد رسید.

گسترش همکاری های کشاورزی ایران و ترکیه


محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که به همراه روحانی رئیس جمهوری جهت بازدید رسمی از ترکیه به آنکارا سفر کرده است، امروز شنبه ۲۸ فروردین در کاخ ریاست جمهوری ترکیه با اقای فاروک چلیک وزیر غذا، کشاورزی و دامپروری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،در این دیدار، وزیر غذا، کشاورزی و دامپروری ترکیه با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و سیاسی دو کشور خواهان توسعه هر چه بیشتر همکاری های کشاورزی بین تهران و آنکارا شد.
فاروک چلیک با اشاره به جایگاه دو کشور در عرصه سیاسی،اظهار داشت: در حوزه کشاورزی نیز ایران و ترکیه دو ستون اصلی را در منطقه تشکیل می دهند و روابط نزدیک دو کشور در کشاورزی می تواند راهگشا باشد.
در ادامه این دیدار، آقای چلیک ضمن برشمردن زمینه های مورد علاقه ترکیه جهت گسترش همکاری ها به ویژه در حوزه های دامپزشکی و تجارت، از آقای حجتی جهت برگزاری ششمین نشست کمیته مشترک راهبردی کشاورزی دو کشور درتیرماه جاری در آنکارا دعوت به عمل آورد.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار با اشاره به سوابق خوب همکاری های کشاورزی دو کشور در گذشته، اظهار امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در گسترش افق های همکاری و فعالیت های مشترک باشد.
حجتی ضمن اشاره به موضوعات تحقیقات، بذور هیبرید، شیلات، مدیریت جنگل و مرتع و حفظ نباتات به عنوان اولویت های مهم همکاری در کنار حوزه های مطرح شده توسط آقای چلیک، دعوت وزیر ترک را برای بازدید رسمی از آنکارا و تشکیل کمیته راهبردی را پذیرفت.
گفتنی است،سند یادداشت تفاهم همکاری های حفظ نباتات و قرنطینه کشاورزی بین وزرای کشاورزی ایران و ترکیه در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا خواهد رسید.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید