Iranian Agriculture News Agency

تمدید صید ماهیان استخوانی دریای خزر تا 30 فروردین ماه

صید ماهیان استخوانی در دریای خزر تا 30 فروردین ماه سال جاری به دلیل شرایط نامساعد جوی ، عدم رسیدگی جنسی کامل ماهیان مهاجر بویژه ماهی سفید به دلیل کاهش دمای آب و در نتیجه عدم مهاجرت ماهیان برای تخم ریزی به رودخانه ها و... تمدید شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان شیلات ایران با توجه به این که صید ماهیان استخوانی توسط 123 شرکت‌های تعاونی پره با حدود 10 هزار صیاد از 20 مهرماه سال قبل آغاز شده و تا 20 فروردین ماه سال جاری حدود 5200 تن از انواع صید ماهیان استخوانی صید شده است و به دلیل شرایط نامساعد جوی، تعداد روزهای صید و دفعات پره کشی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و به تبع آن صیادان با کاهش صید مواجه شدند.

همچنین با توجه به عدم رسیدگی جنسی کامل ماهیان مهاجر بویژه ماهی سفید به دلیل کاهش دمای آب و در نتیجه عدم مهاجرت ماهیان برای تخم ریزی به رودخانه ها، کل صید نیز حدود 35 درصد کاهش نشان می دهد لازم به ذکر است با توجه به این که در سال گذشته فعالیت صیادی تا 28 فروردین ماه ادامه داشت و طبق بررسی های انجام شده و درخواست تشکل ها صیادی و ادارات کل شیلات استا ن های شمالی و با لحاظ تمامی شرایط، زمان صید ماهیان استخوانی توسط شرکت های تعاونی پره در سال جاری تا 30 فروردین ماه تمدید شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید