Iranian Agriculture News Agency

شهرک های گلخانه ای، دامپروری و شیلاتی در استان ها ایجاد می شود

تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی بین استانداری کرمان و شرکت شهرک های کشاورزی به منظور توسعه مجتمع های کشاورزی در این استان به امضاء رسید.

شهرک های گلخانه ای، دامپروری و شیلاتی در استان ها ایجاد می شود

تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی بین استانداری کرمان و شرکت شهرک های کشاورزی به منظور توسعه مجتمع های کشاورزی در این استان به امضاء رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان در آئین امضای این تفاهم نامه گفت: ایجاد و راه اندازی شهرک های کشاورزی از مصوبات دولت است و خود را موظف به اجرای آن می دانیم.
علیرضا رزم حسینی افزود: حرکت به سمت کشت های گلخانه ای از سیاست های ملی و استانی است.
وی اظهار داشت: استان کرمان در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مصرف آب و افزایش راندمان آن در بخش کشاورزی داشته است.
وی استفاده از ظرفیت های بومی برای مطالعات و سایر اقدامات مربوط به توسعه شهرک های کشاورزی را ضروری دانست و گفت: بسته کاملی برای استفاده بهینه از منابع آبی و کشت محصولات کشاورزی براساس الگوی کشت در استان کرمان تدوین شده است.
رشد مثبت بخش کشاورزی در سال گذشته
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت: در سال گذشته تنها بخشی که در کشور رشد مثبت داشته، بخش کشاورزی بوده است و معتقدیم که می توانیم به رتبه های بالاتری دست یابیم.
سید نظام الدین سجادی سنتی بودن فعالیت های کشاورزی در کشور و پراکنده بودن واحدهای تولیدی را از مشکلات موجود در حوزه کشاورزی برشمرد و ادامه داد: این موارد هزینه های تولید در بخش کشاورزی را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل نبودن زنجیره تولید از دیگر مشکلات موجود در حوزه کشاورزی است.
سجادی گفت: به منظور رفع مشکلات موجود در بخش کشاورزی، مجلس دولت را موظف کرد تا شرکت شهرک های کشاورزی به منظور هدایت، راهبری، ایجاد و توسعه مجتمع ها و شهرک های کشاورزی را راه اندازی کند.
وی افزود: به دلیل مسائل موجود در حوزه منابع آبی، ایجاد شهرک های گلخانه ای در دستور کار شرکت شهرک های کشاورزی قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: در استان کرمان به دلیل کمبود آب و قابلیت های موجود باید به توسعه شهرک های گلخانه ای توجه ویژه ای صورت گیرد.
سجادی ادامه داد: یک برنامه ملی برای ایجاد شهرک های کشاورزی تدوین شده است و براساس آن ایجاد شهرک های گلخانه ای، دامپروری و شیلاتی در سطح استان ها انجام می شود.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی در کرمان، گفت: در این تفاهم نامه علاوه بر پروژه های ملی تعیین شده برای استان کرمان، پروژه های جدیدی برای این استان تدوین شده و اعتبارت آن به صورت ملی تامین می شود و در این راستا 70 درصد زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای این طرح ها باید به صورت استانی تامین شود.
راه اندازی 10 مجتمع کشاورزی در استان کرمان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: راه اندازی 10 مجتمع کشاورزی در شمال استان و 10 مجتمع در جنوب استان کرمان پیش بینی شده است و برای راه اندازی این مجتمع ها باید مکان یابی و بررسی های لازم صورت گیرد
عباس سعیدی افزود: تاکنون 20 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مجتمع های دامداری و گلخانه ای به استان کرمان اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مجتمع های دامداری و گلخانه ای از اهداف تشکیل شرکت شهرک های کشاورزی بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 22 مجتمع دامی و گلخانه ای در استان کرمان وجود دارد.
وی پتانسیل تولید محصول در مجتمع های گلخانه ای را 40 هزار تن محصول در سال دانست و گفت: تاکنون 130 میلیارد ریال در مجتمع های کشاورزی استان کرمان سرمایه گذاری شده است
وی اظهارکرد: شرکت شهرک های کشاورزی در چارچوب سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی طی سال گذشته در استان کرمان راه اندازی شده است.
تاکنون 10 تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی با استانداران 10 استان امضا شده و یازدهمین تفاهم نامه در کرمان به امضا رسید.
در این تفاهم نامه علاوه بر پروژه های ملی تعیین شده برای استان کرمان، پروژه های جدیدی برای این استان تدوین شده و اعتبارت آن به صورت ملی تامین می شود و در این راستا 70 درصد زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای این طرح ها باید به صورت استانی تامین شود
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید