Iranian Agriculture News Agency

رئیس بازرسی میدان اتاق اصناف به ایانا خبر داد:

کشف 600 کیلوگرم میوه قاچاق از میوه‌فروشی‌های سطح شهر در سال جدید

به‌دنبال ادامه نظارت‌ها برای کشف میوه‌های قاچاق، بازرسی‌ها ادامه دارد و تاکنون حدود 600 کیلوگرم میوه قاچاق از میوه‌فروشی‌های سطح شهر جمع‌آوری شده است.

کشف 600 کیلوگرم میوه قاچاق از میوه‌فروشی‌های سطح شهر در سال جدید

400


رئیس بازرسی میدان اتاق اصناف امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت میوه‌های قاچاق در میدان میوه و تره‌بار تهران در سال جدید گفت: بازرسی‌ها در تمامی ایام نوروز انجام شد و از ابتدای سال جدید تا امروز حدود 600 کیلوگرم میوه قاچاق از میوه‌فروشی‌های سطح شهر جمع‌آوری شده است.

سعید سبزعلی افزود : میدان میوه و تره‌بار مرکزی در ایام نوروز نیمه‌تعطیل بود، اما نظارت‌ها همچنان وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه دوم سال 1394 از سطح میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران 60 تن میوه قاچاق جمع‌آوری و تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی شد.

رئیس بازرسی میدان اتاق اصناف ادامه داد: امسال نیز همچون سال گذشته همان روال طی می‌شود و میوه‌های کشف‌شده پس از تحویل به مرجع مربوطه و پس از دستور کارشناسی سازمان حفظ نباتات کشور امحا می‌شود.

سبزعلی تصریح کرد: از آنجایی که مطابق قانون حفظ نباتات کشور میوه‌های قاچاق باید پس از کشف به کشور مبداء فرستاده شود و به‌دلیل دست به دست شدن مکان آن مشخص نیست برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از اشاعه آفات و بیماری‌های احتمالی دستور امحا صادر می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر میوه قاچاقی در میدان مرکزی وجود ندارد، اما بازرسی‌ها از سح شهر و میوه‌فروشی‌ها همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، در روزهای پایانی سال گذشته با حضور مسئولان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و مدیر سازمان حفظ نباتات استان تهران 27 تن از 31 تن میوه قاچاقی که از بازارهای مختلف جمع‌آوری شده بود، در محل انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌وسیله لودر امحاء شد.

لازم به ذکر است، میوه‌هایی همچون انگور شیلی، سیب فرانسوی، دراگون ملقب به اژدها، پوملو یا گریپ‌فروت چینی، نارنگی پاکستانی، آلوی زرد قرمز، بلوط و تمر هندی برخی از میوه‌های قاچاقی است که بازار سال گذشته را پر کرده بود که البته با نظارت‌های انجام‌شده از سطح بازار جمع‌آوری شد./

M-950118-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید