Iranian Agriculture News Agency

ضمن دیدار نوروزی با رئیس جمهوری صورت گرفت؛

دیدار نوروزی مدیرعامل بانک کشاورزی با قدیمی‌ترین همکار بازنشسته/ دیدار شهیدزاده با نخستین مدیرعامل

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در آغازین روزهای هفته جاری و پس از تعطیلات رسمی نوروزی، سه دیدار نوروزی داشت که هریک به فراخور خود، حاوی پیام‌هایی خاص بود.

دیدار نوروزی مدیرعامل بانک کشاورزی با قدیمی‌ترین همکار بازنشسته/ دیدار شهیدزاده با نخستین مدیرعامل


مرتضی شهیدزاده، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در آغازین روزهای هفته جاری و پس از تعطیلات رسمی نوروزی، سه دیدار نوروزی داشت که هریک به فراخور خود، حاوی پیام‌هایی خاص بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در یکی از این دیدارها که دیروز یک‌شنبه هشتم فروردین‌ماه همراه با جمعی از کارگزاران قوا و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور در محل دفتر رئیس جمهوری انجام شد، مدیرعامل بانک تخصصی بخش با حسن روحانی دیدار کرد.

در این دیدار که حسن روحانی بر "رویکرد عملیاتی دولت یازدهم در حوزه اقتصاد، مبتنی بر بندهای اقتصاد مقاومتی بوده و این روند با قدرت بیشتری در فرصت پساتحریم تأکید داشت و بر اقتصاد مقاومتی با رویکرد درون‌زا و برون‌نگر، اقتصادی توانمند و تأثیرناپذیر از تهدیدات خارجی، اما بهره‌مند از سرمایه و فناوری تأکید کرد؛ مشخص شد که دولت مصمم است در سال ۱۳۹۵ خورشیدی که سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نامگذاری شده، برنامه‌های تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، با شتاب بیشتری درفرصت پساتحریم ادامه یابد.

این در حالی است که پیشتر با توجه به پیام نوروزی شهیدزاده، سال 1395 برای بانک کشاورزی سال "تلاش" برگرفته از عبارت "تدبیر، لازمه اعتلاء و شکوفایی" نامگذاری شده بود و مدیرعامل این بانک از کارکنان این بانک خواست تا رسیدن به قله رفیع شکوفایی، از پای ننشینند و هرکدام در هر جایگاهی که قرار دارند از بذل کوشش برای به بار نشستن بذر برجام و حمایت از دولت تدبیر و امید فرو گذار نباشند.

اما این تنها دیدار نوروزی شهیدزاده نبود، بلکه در اقدامی که با هدف تجلیل از پیشکسوتان این بانک و انجام سنت صله‌رحم صورت گرفت؛ رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی روز شنبه هفتم فروردین‌ماه 1395 نیز با حضور در منزل درویش کسرایی، قدیمی‌ترین همکار بازنشسته بانک کشاورزی، سال جدید را به وی شادباش گفت و از کتابخانه شخصی نفیس دکتر کسرایی نیز بازدید کرد و از او به رسم یادبود، یک جلد کتاب نفیس هدیه گرفت.



شهیدزاده را در این دیدار نوروزی، مسعود شریفات، مدیر امور حوزه مدیریت بانک همراهی می‌کرد

درویش کسرایی سال 1295 خورشیدی به دنیا آمد و قدیمی‌ترین همکار بازنشسته بانک کشاورزی است که در سمت‌های متعدد ازجمله ریاست شعبه، ریاست اداره‌کل، بازرس مخصوص و معاون مالی مدیرعامل و عضو شورای معاونان بانک کشاورزی فعالیت داشته است.

البته شهیدزاده در ادامه دیدارهای نوروزی خود و بر اساس آنچه روابط عمومی این بانک اطلاع داده است، با مصطفی مهاجرانی، مدیرعامل اسبق بانک کشاورزی نیز دیدار و گفتگو کرده است.

بنا بر گزارش ایانا، مهاجرانی سی‌ویکمین مدیرعامل بانک کشاورزی از بین 39 مدیرعامل بانک کشاورزی (30 مدیرعامل پیشین در قالب مدیریت صندوق یا بانک توسعه کشاورزی و... بودند)، در مقطع زمانی دهم آذر سال 58 تا 16 فروردین‌ماه سال 1360 خورشیدی در این سمت فعالیت داشت.


در آبان‌ماه 91 خورشیدی و در شانزدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از سیدمصطفی مهاجرانی؛ به‌عنوان پیر فرزانه برنامه‌ریزی کشاورزی و آب ایران تقدیر شده بود. در آن دیدار، مهاجرانی با بیان وجود تجربه کار پیوسته طی بیش از پنج دهه در حوزه کشاورزی، به دولتی بودن مدیریت و تصمیم‌گیری‌ها در این بخش انتقاد کرد و عامل مهم عقب‌ماندگی کشاورزی ایران را در همین موضوع دانست. وی در آن آیین با اشاره به اینکه هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای در دنیا وجود ندارد که کشاورزی آن پیشرفته و تکنولوژیک نباشد، کشور چین را مثالی بر این موضوع دانسته و عنوان کرده بود، پیشرفت این کشور از زمانی حاصل شد که مدیریت کشاورزی آن از دولت به بخش خصوصی واگذار شد./

N-950109-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید