Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی انجام شد؛

افتتاح سردخانه میوه حاجی‌آباد هرمزگان با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریالی

با توجه به شرایط آب وهوایی هرمزگان، این استان قابلیت فراوانی برای صاردات محصولات کشاورزی دارد و ایجاد سردخانه برای نگهداری محصولات از مهمترین نیازهای این استان است.

افتتاح سردخانه میوه حاجی‌آباد هرمزگان با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریالی
معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی کشور، بالغ بر 2هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار در سال آینده پیش‌بینی شده است.
به گزارش ایانا ازاز روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان، علیمراد اکبری در سفر به این استان در حاشیه بازدید از مزارع گندم شهرستان حاجی‌آباد اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم، سالانه 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم آبیاری میکرو مجهز می‌‍شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی هرمزگان بیان داشت: در این استان از 163 هزار هکتار اراضی کشاورزی، 88 هزار هکتار آن یعنی بالغ بر 54 درصد به سیستم آبیاری نوین مجهز هستند.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: امسال حدود 3 هزار و 100 هکتار در هرمزگان اجرای سیستم آبیاری میکرو داشته‌ایم و نزدیک به 750هکتار در حال اجرا داریم.
وی افزود: هرمزگان در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در کشور پیشرو است.
در ادامه این سفر، اکبری در مراسم افتتاحیه سردخانه میوه شهرستان حاجی‌آباد، بر لزوم ایجاد سردخانه برای نگهداری محصولات کشاورزی در هرمزگان تاکید کرد.
وی افزود: با توجه به شرایط آب وهوایی هرمزگان، این استان قابلیت فراوانی برای صاردات محصولات کشاورزی دارد و ایجاد سردخانه برای نگهداری محصولات از مهمترین نیازهای این استان است.
اکبری در خصوص سردخانه میوه شهرستان حاجی‌آباد اظهار داشت: این سردخانه در زمینی به مساحت 2هزار متر مربع با زیربنای یکهزار و 890 مترمربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث شده است.
این مقام مسوول افزود: ظرفیت بسته‌بندی محصولات در این سردخانه 6 هزار تن است و حدود 800 تن ظرفیت نگهداری محصولات در دمای صفر درجه دارد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که این طرح برای 20 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است، اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات و ایجاد ارزش افزوده از مهمترین اهداف طرح است.
وی اظهار داشت: دستگاه‌های سرد کننده، سالن نگهداری محصولات و امکانات بسته‌بندی میوه از مهمترین تجهیزات این سردخانه است.
اکبری بیان داشت: محصولات بسته‌بندی شده به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر می‌شود.
وی گفت: گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و خیار از مهمترین محصولاتی است که در این سردخانه بسته‌بندی و صادر می‌شود.
لازم به ذکر است؛ شهرستان حاجی‌آباد در شمال هرمزگان به عنوان قطب تولید گندم و خرما از جمله خرمای پیارم است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید