Iranian Agriculture News Agency

این خوراکی ها هرگز فاسد نمی‌شوند

اگرچه مواد غذایی و نوشیدنی‌ها تاریخ مصرف‌شان زود به سر می‌آید. اما بعضی خوراکی‌ها هم هستند که هرگز خراب نمی‌شوند و مثل روز اول که آنها را خریداری کرده‌ایم قابل خوردن هستند. حتی ارزش بعضی مواد غذایی با گذشت زمان بیشتر نیز می‌شود. نگاهی به موداد غذایی که هرگز خراب نمی‌شوند

این ویژگی تنها مخصوص انسان نیست که با گذشت زمان از عمرش کم می‌شود بلکه بعضی خوراکی‌ها نیز بعد از مدتی قابل مصرف نبوده و عمرشان به پایان می‌رسد. طبیعی است وقتی بعضی مواد غذایی به خصوص را خریدای می‌کنیم و تا مدت‌ها از آنها استفاده نمی‌کنیم باید آنها را دور بریزیم.

اگرچه مواد غذایی و نوشیدنی‌ها تاریخ مصرف‌شان زود به سر می‌آید. اما بعضی خوراکی‌ها هم هستند که هرگز خراب نمی‌شوند و مثل روز اول که آنها را خریداری کرده‌ایم قابل خوردن هستند. حتی ارزش بعضی مواد غذایی با گذشت زمان بیشتر نیز می‌شود. نگاهی به موداد غذایی که هرگز خراب نمی‌شوند:

۱- برنج: اگر مدت زیادی است که برنج خریده‌اید آن را دور نریزید. بی‌شک لایه‌ای از خاک روی آن را پوشانده است اما برنج زیر آن تازه است. فقط برنج را قبل از استفاده خوب بشویید.

۲- عسل: این خوراکی شیرین و طلایی هرگز خراب نمی‌شود و سالیان سال می‌شود آن را مصرف کرد اگرچه با گذشت زمان تغییراتی در بافت و رنگ آن ایجاد می‌شود اما به دلیل فروکتوز موجود در آن تازگی‌اش حفظ می‌شود.

۳- شکر: کسانی که به خوردن انواع شیرینی علاقه زیادی دارند ممکن است بدانند که شکر از جمله خوراکی‌هاست که هرگز فاسد نمی‌شود و با گذشت زمان مثل روز اول تازه می‌ماند چرا که باکتری نمی‌توانند در آن رشد کنند، اما اگر در معرض رطوبت قرار گیرد بعد از مدتی مثل سنگ سفت می‌شود. بنابراین شکر را داخل ظروفی نگهداری کنید که هوا وارد آن نشود.

۴- نمک: نمک‌ها چه از نوع دریایی و یا نمک سفره را می‌توان پس از مدت طولانی مصرف کرد حتی اگر هرگز از نمک استفاده نکنید هم خراب نمی‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید