Iranian Agriculture News Agency

با حضور مسئولان استانی انجام شد؛

برگزاری آیین درختکاری در کرج/ 2000 اصله نهال در باغستان غرس شد

امسال از سوی سازمان پارک‌ها در نقاط مختلف کلانشهر کرج، بیش از 27 هزار اصله نهال کاشته می‌شود و هم‌اکنون هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای افزایش بودجه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج وجود ندارد.

برگزاری آیین درختکاری در کرج/ 2000 اصله نهال در باغستان غرس شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از کرج، امروز همزمان با فرا رسیدن 15 اسفند روز درختکاری، مراسم آیین درختکاری از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در اراضی جنگل‌کاری باغستان برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: امروز بیش از دوهزار اصله نهال از سوی مسئولان و شهروندان در مساحتی بیش از دو هکتار در اراضی جنگل‌کاری باغستان کرج غرس شد.

محمدرضا زین‌العابدینی افزود: از سوی این سازمان در سطح شهر 27 هزار چاله برای کاشت درخت حفر شده که تا پایان سال جاری نهال در تمامی این چاله‌ها کاشته می‌شود.



وی با اشاره به اینکه در سال‌های آینده با سبز شدن این درختان، به‌طور قطع شهری سبز و به دور از آلودگی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: شهروندان باید تلاش داشته باشند تا از این درختان و عرصه‌های سبز شهری محافظت کنند.

در ادامه این مراسم، شهردار کرج نیز اظهار داشت: برابر طرح جامع و تفضیلی شهر کرج، در اراضی شمال غربی این کلانشهر بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی کاربری سبز و تفرجگاهی دارد که طی دو سال گذشته در اقدامی بی‌سابقه و با حمایت‌های استانداری، این اراضی به‌صورت 100 هکتار - 100 هکتار و فاز به فاز به شهرداری تحویل شد تا نهال در آن کاشته شود.

علی ترکاشوند با اشاره به انجام تمامی تعهدات از سوی مدیریت شهری در این حوزه ادامه داد: با انجام تعهدات در مرحله نخست و کاشت نهال در 100 هکتار نخست، مابقی 900 هکتار نیز تحویل شهرداری شد تا سازمان پارک‌ها در آنها نهال بکارد.



وی تصریح کرد: امسال از سوی سازمان پارک‌ها در نقاط مختلف کلانشهر کرج، بیش از 27 هزار اصله نهال کاشته می‌شود که اقدامی مطلوب در حوزه افزایش سرانه فضای سبز شهر است.

شهردار کرج یادآور شد: هم‌اکنون هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای افزایش بودجه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج وجود ندارد.

ترکاشوند تأکید کرد: یکسری شاخص‌ها در شهر سیر صعودی دارد، اما اصلی‌ترین شاخص در شهر سلامت و کاهش آلودگی هوا است که باید در این حوزه اقدامات قوی تری انجام شود که کاشت انبوه نهال در سطح شهر نیز در همین راست بوده است.

وی با تأکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه حفظ درختان و عرصه‌های سبز شهرها گفت: با توجه به اینکه منابع طبیعی و محیط زیست ثروت عمومی است، تمامی مسئولان و شهروندان وظیفه سنگینی برای حفظ و نگهداری از آنها دارند.

در این آیین، سیدحمید طهایی، استاندار البرز؛ علی ترکاشوند، شهرداری کرج؛ فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و محمدی، مدیرکل محیط زیست استان البرز؛ محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس؛ محمدرضا زین‌العابدینی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج؛ وحیدی، علی‌بخشی، ابوالحسنی، آجرلو، کاویانی و شریفی اعضای شورای اسلامی شهر کرج؛ شهرداران مناطق تابعه شهرداری و دیگر مسئولان حضور داشتند و همراه با شهروندان و دانش‌آموزان به نشانه حمایت از محیط زیست و عرصه‌های سبز شهری به غرس نهال پرداختند./

B-941215-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید