Iranian Agriculture News Agency

استاندار البرز عنوان کرد:

باغ‌های قدیمی در استان البرز احیا شوند/ دادگستری پای تغییر کاربری اراضی کشاورزی قاطع ایستاده است

استاندار البرز با اشاره به اینکه باید با همت مسئولان، باغ‌های قدیمی در این استان احیا شود، گفت: یکی از اولویت‌های دادگستری البرز جلوگیری قاطع و جدی از تخریب عرصه‌های سبز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

باغ‌های قدیمی در استان البرز احیا شوند/ دادگستری پای تغییر کاربری اراضی کشاورزی قاطع ایستاده است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در آیین روز درختکاری که از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در اراضی جنگل‌کاری باغستان برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان، شهروندان و دانش‌آموزانی که برای کاشت نهال در این مراسم حضور یافتند، گفت: این حضور نشان‌دهنده حمایت از فضای سبز و محیط زیست و وجود حس تعلق به شهر و داشتن شهری سرسبز و به دور از آلودگی است.

وی با تأکید بر حفظ و نگهداری از درختان در سطح شهر افزود: علاوه بر مسئولان، شهروندان نیز باید به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و از تخریب عرصه‌های سبز و درختان ممانعت به عمل آورند.

استاندار البرز با اشاره به جایگاه درخت در آیات قرآن کریم و ارزشی که برای درخت ذکر شده، خاطرنشان کرد: خداوند در آیات مختلف به اهمیت شجره طیبه اشاره کرده که باید از خسارت به طبیعت جلوگیری به عمل آید.

طهایی با تأکید بر لزوم جلوگیری از تخریب طبیعت ادامه داد: هم‌اکنون یکی از اولویت‌های مهم دادگستری استان البرز، جلوگیری از تخریب عرصه‌های سبز و کشاورزی در استان است که تاکنون اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده، در واقع البرز یکی از استان‌های فعال در کشور است که در این حوزه اقدامات مطلوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: در سال 92 طی یک ماه برگزاری جشنواره لاله، بیش از دو میلیون نفر از لاغ‌لاله‌های گچسر واقع در محور کرج - چالوس بازدید کردند که این نشان‌دهنده طبیعت بکر و فضاهای طبیعی زیبا در استان است که باید قدردان این نعمت‌ها بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان البرز یکی از مناطق همیشه سبز در کشور بوده، یادآور شد: باید گذشته باغ‌شهری به کرج بازگردد و باغ‌ها احیا شوند.

طهایی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت شهری کرج و سازمان پارک‌ها در جهت احیای فضای سبز کرج تأکید کرد: در حال حاضر مناطق مستعدی برای کاشت درخت و فضای سبز وجود دارد که باید در تمامی این مناطق پارک و یا عرصه‌های سبز ایجاد شود تا بتوان شادابی و نشاط را در جامعه گسترش داد.

وی در پایان به حماسه هفتم اسفندماه ملت ایران و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در جمعه هفته گذشته اقتدار سیاسی خودشان را به جهانیان نشان دادند./

B-941215-01


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید