Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

پرداخت 159 میلیارد ریال غرامت به زارعین و 30 میلیارد ریال به باغداران خسارت دیده در اثر بلایای طبیعی سرما

در سال زراعی جاری نزدیک به 150 هزار هکتار از اراضی زراعی و 1000 هکتار از باغات استان با پرداخت حق بیمه و عقد قرار داد از طرف زارعین توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه انواع محصولات کشاورزی قرار گرفت.


به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، میر جمال الدین پور پیغمبر با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری نزدیک به 150 هزار هکتار از اراضی زراعی و 1000 هکتار از باغات استان با پرداخت حق بیمه و عقد قرار داد از طرف زارعین توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه انواع محصولات کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری مستمر عوامل ذیربط در بانک کشاورزی و صندوق بیمه و سازمان جهاد کشاورزی از عوامل مختلف خسارت زای تحت پوشش موفق به دریافت غرامت خود از صندوق گردیدند به گونه ای که در سال جاری 159 میلیارد ریال غرامت به زارعین و مبلغ 30 میلیارد ریال به باغداران خسارت دیده استان پرداخت گردید.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد کشاورزان عزیز استان در سالجاری نیز با عقد قرارداد محصولات خود را تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود افزود: عمده خسارت محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری مربوط به تنش های جرارتی شامل سرمازدگی در زمستان و اوایل بهار و گرمای همراه باد در تابستان بوده است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید