Iranian Agriculture News Agency

عضو هیأت علمی بخش تحقیقات باغی مرکز کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

توصیه به کشت بادام و پسته در آذربایجان شرقی

عضو هیأت علمی بخش تحقیقات باغی مرکز کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌ شرقی گفت: مدیریت صحیح منابع آب، خاک و ژرم پلاسم در مناطق با اجرای اصلاح الگوی کشت عینیت می‌یابد.

حسین فتحی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر افزود: اصلاح الگوی کشت مهم‌ترین روش برای کاهش مصرف آب و توسعه بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت را باید عاملی برای رونق اقتصادی و یا حداقل جلوگیری از زیان مفرط کشاورزان و در عین حال جلوگیری از تخریب محیط زیست قلمداد کنیم.

عضو هیأت علمی بخش تحقیقات باغی مرکز کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: افزایش سطح کشت در محیط‌‌های کنترل‌شده همانند گلخانه‌‌ها، کشت‌های زیر پلاستیک و... تأثیرگذار در اصلاح الگوی کشت است.

فتحی تصریح کرد: توسعه پایدار باید در طراحی الگوی کشت مدنظر قرار گیرد.

وی حمایت از تولید را از مزایای اصلاح الگوی کشت دانست و یادآور شد: حمایت مؤثر از تولید و صادرات با توجه به مزیت‌های نسبی و خلق مزیت‌های جدید باید از مهم‌ترین مزایای اصلاح الگوی کشت برای محصولات باغی قلمداد کرد.

فتحی با توصیه‌ای به باغداران تأکید کرد: کشت بادام و پسته در استان با درنظر گرفتن کم آبی دریاچه ارومیه به باغداران قابل توصیه است.

وی در پایان از ارزشمندترین امتیازات اصلاح الگوی کشت خبر داد و اظهار داشت: مصرف بهینه سم و کود و کاهش مصرف مواد آلاینده را باید از ارزشمندترین امتیازات این طرح بدانیم./

T-941212-02


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید