Iranian Agriculture News Agency

11 هزار میلیارد ریال غرامت خسارت کشاورزان در سال زراعی 94-93

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: با پیگیری های مکرّر و با هماهنگی و مساعدت دولت، وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی مبلغ سه هزار میلیارد ریال از غرامات معوقه بیمه گذاران به حساب آنان واریز شد.


قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: با پیگیری های مکرّر و با هماهنگی و مساعدت دولت، وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی مبلغ سه هزار میلیارد ریال از غرامات معوقه بیمه گذاران به حساب آنان واریز شد.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی، محمد ابراهیم حسن نژاد ضمن تشکر از شکیبایی و همراهی عموم کشاورزان با بیان اینکه کشور ما در منطقه بلاخیز جهان واقع شده و از تعداد 40 بلای طبیعی ثبت شده در سطح جهان 31 نوع آن در ایران رخ می دهد افزود: تولید در مزرعه، در حقیقت تولید در کارخانه ای بی سقف و حصار و در معرض انواع تغییرات آب و هوایی، سرما و یخبندان، خشکسالی، سیل، تگرگ و توفان و امثال آن است، این در حالی است که مکانیزم بیمه کشاورزی در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها، بر اساس سیستم چند خطره یا در اصطلاح (Mpci) ماست که دامنه وسیعی از تعهدات مالی را در بر می گیرد و هر ساله به طور متوسط بیش از 10 هزار میلیارد ریال غرامت بیمه گذاران پرداخت می گردد.
وی گفت: در کشور ما هر ساله 75 تا 80 درصد حق بیمه را دولت و 20 تا 25 درصد را کشاورزان و بیمه گذاران تامین می کنند.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی میزان غرامت خسارت کشاورزان در سال زراعی 94-93 را نزدیک به 11 هزار میلیارد ریال برآورد کرد.
مهندس حسن نژاد ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی به دلیل انعقاد قرارداد حقوقی بین خود و کشاورزان از مسئولیت حقوقی و قانونی برخوردار است و باید به تعهدات خود عمل کند، بنابراین انتظار می رود بیمه کشاورزی به نحو شایسته ای از کمک و همراهی دولت و بیمه گذاران برخوردار باشد که البته این همراهی و همدلی همواره وجود داشته است.
وی با اشاره به اینکه سالانه بین یک میلیون و 750 هزار تا دو میلیون بهره بردار در زیر بخش های زراعی، باغی، طیور، دام و آبزی پروری زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند، افزود: به عنوان مثال از لحاظ سطح پوشش بیمه ای بیش از 80 درصد واحدهای مرغداری کشور زیر پوشش بیمه قرار دارند.
حسن نژاد در پایان ضمن تشکر از مساعدت وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی گفت علاوه بر مبلغ 3000 میلیارد ریالی غرامات پرداخت شده، مابقی غرامات نیز متعاقباً به حساب بیمه گذاران واریز خواهد گردید.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید