Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خبر داد:

گونه های محصولات تراریخته وارداتی از لحاظ سلامتی مشکلی ندارد/ 90 درصد سویا و روغن دنیا تراریخته است

بهروز جنت، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: محصولات تراریخته یک موضوع بین المللی است که موافقان و مخالفانی دارد که دو دیدگاه متفاوت در بین این دو گروه نیز وجود دارد.

گونه های محصولات تراریخته وارداتی از لحاظ سلامتی مشکلی ندارد/ 90 درصد سویا و روغن دنیا تراریخته است

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تمامی گونه هایی که در محصولات تراریخته استفاده می شود تمام مراحل کنترل سلامتی طی شده و تغییر خاصی را ایجاد نکرده است و از لحاظ سلامتی مشکلی ندارند.


به گزارش ایانا، بهروز جنت، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: محصولات تراریخته یک موضوع بین المللی است که موافقان و مخالفانی دارد که دو دیدگاه متفاوت در بین این دو گروه نیز وجود دارد.

وی افزود: این دو دیدگاه شامل زیست محیطی و سلامتی انسان است و نگاه وزارت بهداشت به "سلامتی "در این موضوع است.

جنت خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز نگاه زیست محیطی دارد، به خاطر اینکه ممکن است یک ماده ای از لحاظ سلامتی مشکلی نداشته باشد، ولی از لحاظ زیست محیطی به دلایلی مشکل داشته باشد که به خاطر این موضوعات بحث های موافق و مخالف وجود دارد.

وی اظهار داشت: تمامی موضوع ها در محصولات تراریخته به دقت بررسی می شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفتگو با پایگاه خبری سازمان یاد شده گفت: در بازار دنیا چیزی که وجود دارد و همه کشورها از آن استفاده می کنند به عنوان مثال، 90 درصد سویا و روغن در تمام دنیا تراریخته است و همچنین در ذرت، اما در بقیه محصولات تفاوت دارد و به صورت کشور به کشور است، به عنوان مثال پنبه در بعضی کشورها گونه های تراریخته ای باشد که مقاوم به یک بیماری خاص یا حشره و آفت خاص باشد، ولی در کشور ما در مواد غذایی که به نوعی در دنیا استفاده می شود، به محصولاتی مجوز ورود می دهیم که کنترل شده و تایید مصرف در طولانی مدت در اکثر کشورها را داشته باشد.

جنت گفت: تمامی گونه هایی که در محصولات تراریخته استفاده می شود، تمام مراحل کنترل سلامتی طی شده و تغییر خاصی را ایجاد نکرده است و از لحاظ سلامتی مشکلی ندارند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید