Iranian Agriculture News Agency

با شعار "بهبود تغذیه، ضامن سلامتی"

دومین همایش توسعه کیفیت راهبردی فراگیر در سلامت غذا اردیبشهت 95 برگزار می‌شود

انجمن مدیریت کیفیت ایران با همراهی سازمان‌ها، انجمن‌های تخصصی، شرکت‌های داخلی و بهره‌گیری از نقطه نظریات کارشناسان و اساتید دانشگاهی "دومین همایش توسعه کیفیت، راهبردی فراگیر در سلامت غذا" را اردیبهشت‌ماه سال 1395 خورشیدی در محل سالن همایش‌های اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نایب‌رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران و دبیر اجرایی همایش با اعلام این مطلب گفت: نیاز روزافزون جامعه به غذای سالم و ایمن، یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که توجه دولت‌مردان، اندیشمندان و محققان را به خود معطوف داشته است.

فرشید شکرخدایی افزود: در این راستا، لزوم استفاده بهینه از منابع غذایی موجود و به‌کارگیری روش‌های مطلوب نگهداری و پیشگیری از ضایعات بی‌رویه محصولات کشاورزی، تأمین منابع جدید غذایی، بسته‌بندی مناسب به‌منظور حفظ و بهبود کیفیت محصولات و...، ازجمله مواردی است که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: رشد و توسعه جوامع و پیشرفت علوم و صنعت، سبب پیدایش عادات و سبک‌های نوین غذایی شده، به‌گونه‌ای که نیاز به تنوع محصولات و پیدایش فرآورده‌های جدید غذایی و مکمل‌های غذایی به شکل روزافزونی احساس می‌شود.

نایب‌رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران ادامه داد: بدین‌منظور در انجمن مدیریت کیفیت ایران با همراهی سازمان‌ها، انجمن‌های تخصصی، شرکت‌های داخلی با بهره‌گیری از نقطه نظریات کارشناسان و اساتید دانشگاهی "دومین همایش توسعه کیفیت، راهبردی فراگیر در سلامت غذا" را 28 اردیبهشت‌ماه سال 1395 با شعار "بهبود تغذیه، ضامن سلامتی" در محل سالن همایش‌های اسناد و کتابخانه ملی با اجرای پنل‌های تخصصی، کارگاه آموزشی، ارائه تجربیات موفق شرکت‌ها، برگزاری مسابقه عکاسی و تجلیل از بزرگان توسعه کیفیت در صنعت غذا برگزار می‌کنیم.

شکرخدایی تصریح کرد: اهداف این همایش عبارت از نقش توسعه استانداردها در ارتقای کیفیت و ایمنی مواد غذایی، تجربیات موفق در ارتقاء و پایداری کیفیت، تغذیه مناسب ضامن سلامت جامعه، نقش سازمان‌های نظارتی در ارتقای سلامت غذا، توسعه فناوری نوین در صنعت غذا، اهمیت زنجیره تأمین و توزیع در حفظ و پایداری کیفی مواد غذایی، جایگاه استقرار سیستم‌های مدیریتی در صنعت غذا، تأثیر برچسب‌گذاری (چراغ راهنما) در ارتقای آگاهی مصرف‌کنندگان، سیستم‌های ارتباط با مشتری و رضایت‌مندی مشتریان و نقش توسعه کیفیت در اقتصاد است.

وی یادآور شد: امیدواریم با ارائه آخرین یافته‌های تحقیقات در حوزه علوم غذایی در این همایش مسیر برای تحقیقات کاربردی‌تر و متناسب با نیاز جامعه بشری و به‌ویژه حال حاضر کشور فراهم آورد./

A-941127-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید