Iranian Agriculture News Agency

با حضور روسای جمهوری و توسط وزرای کشاورزی؛

ایران و غنا برنامه اقدام مشترک در زمینه همکاری های کشاورزی امضا کردند

ایران و غنا در راستای تعمیق و تحکیم مناسبات و همکاری‌های مشترک ٢ سند و یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند.

ایران و غنا برنامه اقدام مشترک در زمینه همکاری های کشاورزی امضا کردند

به گزارش ایانا، این اسناد همکاری امروز در حضور حسن روحانی و "جان درامانی ماهاما" روسای جمهور ایران و غنا، توسط مقامات عالی رتبه دو کشور به امضا رسید.
برنامه اقدام مشترک در زمینه همکاری های کشاورزی بین دو کشور توسط وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی غنا و یادداشت تفاهم همکاری های استاندارد بین دو کشور توسط رییس سازمان ملی استاندارد ایران و وزیر امور خارجه غنا به امضا رسید.



به گزارش ایانا، کاکائو (بزرگ‌ترین تولید کننده جهانی)، قهوه، نارگیل، توتون، دام و ماهی نیز از جمله مهم‌ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور به شمار می‌آید.

سرانه زمین کشاورزی برای هر نفر بیش از ۰٫۸۰ هکتار می‌باشد. تولید سالیانه گوشت گاو ۰۰۰، ۲۲ تن، گوشت گوسفند ۱۰هزار تن و صید ماهی ۰۰۰، ۳۸۳ تن می‌باشد. تولید سالانه نیروی الکتریسته نیز معادل ۳/۴ میلیارد کیلووات ساعت است. از جمله مهم‌ترین معادن کشور غنا نیز می‌توان به الماس (دومین تولید کننده جهانی)، طلا (مهم‌ترین معدن کشور، منگنز، بوکسیت، آهن، بریل، نیکل، گرافیت و کرومیت اشاره کرد.

۵/۱۵ درصد نیروی کار کشور در صنایع و معادن، ۵۷درصد در بخش کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری و ۵/۲۷ درصد در بازرگانی و تجارت مشغول به فعالیت هستند.

واحد پول کشور سدی (C) برابر با۱۰۰ پسوا است که هر ۷۵/۲ واحد آن برابر با یک دلار است.

درسال ۲۰۰۷ میزان تولید ناخالص داخلی این کشور بر پایه قدرت خرید برابر ۳۱٬۳۲۹ میلیون دلار بوده‌است و درآمد سرانه ۱۴۲۵ دلار بوده که ۱۵درصد آن از صنایع و تولیدات و ۴۵درصد از کشاورزی به دست می‌آید. هزینه‌های آموزش و پرورش ۲/۴درصد تولید ناخالص ملی بوده‌است. نرخ سالانه رشد تولید ناخالص ملی نیز ۲درصد است.

از جمله مهم‌ترین محصولات وارداتی غنا می‌توان به ماشین‌آلات، وسائط نقلیه، غلات، ابزار برقی، نفت و بافتنی‌ها اشاره کرد که عمدتاً از کشورهای آلمان (۱۶درصد)،آمریکا، ایتایل و فرانسه(هرکدام ۷درصد) وارد می‌شود.

از جمله مهم‌ترین محصولات صادراتی کشور نیز می‌توان به کاکائو، کره کاکائو، منگنز، طلا، الماس، آلومینیوم و الوار اشاره نمود که عمدتاً به کشورهای آلمان (۲۱درصد)، ایتالیا (۹درصد)، آمریکا و فرانسه(۶درصد) صادر می‌شود.


N
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید