Iranian Agriculture News Agency

در سمپوزیوم بین‌المللی رم - ایتالیا؛

نقش بیوتکنولوژی کشاورزی در سیستم غذایی پایدار و تغذیه بررسی می‌شود

بیش از 400 نفر از دانشمندان، نمایندگان دولت، جامعه مدنی، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و تعاونی‌های کشاورزان در همایش بین‌المللی "نقش بیوتکنولوژی در پایداری سیستم‌های غذایی و تغذیه" به میزبانی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از 15 تا 17 فوریه 2016 شرکت می‌کنند.

نقش بیوتکنولوژی کشاورزی در سیستم غذایی پایدار و تغذیه بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، همایش بین‌المللی "نقش بیوتکنولوژی در پایداری سیستم‌های غذایی و تغذیه" به میزبانی فائو از 15 تا 17 فوریه 2016 برگزار خواهد شد و بیش از 400 نفر از دانشمندان، نمایندگان دولت، جامعه مدنی، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و تعاونی‌های کشاورزان در این همایش بین‌المللی شرکت خواهند کرد.

این کنفرانس علمی به‌دنبال راهکاری برای چگونگی سودمندی بیوتکنولوژی کشاورزی در کشاورزی‌های خانگی به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه است که نیازمند بهبود سیستم‌های غذایی و تغذیه خود هستند و همچنین با چالش‌های فقر، تغییرات آب و هوایی و رشد جمعیت روبه‌رو شده‌اند.

مارسلا ویلاریل، مدیر دفتر همکاری‌ها، حمایت و توسعه ظرفیت فائو در این زمینه گفت: این سمپوزیوم یک گردهمایی باز و بی‌طرف است که در آن هر کس می‌تواند نظرات و نگرانی‌های خود را بیان کند و در نهایت نتیجه‌گیری شود که چگونه می‌توان این دانش و نوآوری را در اختیار کشاورزان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه قرار داد.

سمپوزیوم روی طیف گسترده‌ای از بیوتکنولوژی که می‌تواند در افزایش عملکرد، کیفیت بهتر تغذیه و بهبود بهره‌وری از محصولات کشاورزی، دام، شیلات و درختان در کشاورزی خانگی و سیستم‌های غذایی آنها، تغذیه و معیشت کمک کند، تمرکز کرده است.

این سمپوزیوم طیف گسترده‌ای از بیوتکنولوژی را پوشش می‌دهد و شامل محصولات دستکاری‌شده ژنتیکی GMO نیز می‌شود، اما این محصولات، موضوع اصلی بحث نیستند و همایش تنها روی آنها متمرکز نخواهد بود.

رودریگو کاستاندا، رئیس واحد مشارکت فائو گفته است ما تمامی بخش‌های کشاورزی را از سراسر جهان برای شرکت در این همایش دعوت کرده‌ایم و می‌خواهیم تمامی دیدگاه‌ها در این باره شنیده شود. فائو متعهد است به‌عنوان یک محکمه بی‌طرف در شناسایی منافع و خطرات بیوتکنولوژی کشاورزی خدمت کند.

این گردهمایی فردا با خوش‌آمدگویی مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، خوزه گرازیانو داسیلوا آغاز خواهد شد و در 17 فوریه با برگزاری یک جلسه عمومی نهایی با ارائه خلاصه‌ای از بحث‌های فنی به پایان خواهد رسید./

A-941121-07


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید