Iranian Agriculture News Agency

برخی جعبه‌های پیتزا سرطان‌زا اعلام شد

برخی شرکت‌های سازنده جعبه پیتزا، به منظور جلوگیری از انتقال چربی و روغن پیتزا به مقوای جعبه، پوششی شیمیایی را بر روی سطح درونی جعبه قرار می‌دهند.

بر اساس اعلام اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، برخی از انواع جعبه‌های پیتزا می‌توانند به بروز مشکلات جدی برای افراد و از جمله سرطان بیانجامند.

به گزارش ایانا به نقل از اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، برخی شرکت‌های سازنده جعبه پیتزا، به منظور جلوگیری از انتقال چربی و روغن پیتزا به مقوای جعبه، پوششی شیمیایی را بر روی سطح درونی جعبه قرار می‌دهند.

این پوشش از جنس موادی به نام perfluoroalkyl ethyl است که به صورت خلاصه FCSs نامیده می شود. البته استفاده از این دسته از مواد فقط به جعبه پیتزا محدود نشده و در جعبه انواع شیرینی خریداری شده از قنادی‌ها نیز وجود دارد.

بر اساس پژوهش‌های مختلف انجام شده، مواد FCSs به مدتی طولانی در بدن فرد مصرف کننده باقی مانده و موجب افزایش خطر بروز سرطان و برخی دیگر از انواع بیماری‌ها می‌شوند.

به همین دلیل است که برخی سازمان‌های بهداشتی در ایالات متحده خواستار ممنوعیت استفاده از این مواد در روکش دار کردن جعبه مواد غذایی شده بودند. به همین دلیل اداره غذا و داروی ایالت متحده نیز به تازگی قانون ممنوعیت استفاده از این مواد را اعلام کرد./

ترجمه: افسانه زعیم زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید