Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران به ایانا خبر داد:

13 اسفند روز نروژ در ایران/ آغاز برنامه‌ریزی آبزیان برای سال 95

کمیسیون برنامه‌ریزی آبزی‌پروری برای تولید در سال 95، از امروز به میزبانی استان مازندران کلید خورد.

13 اسفند روز نروژ در ایران/ آغاز برنامه‌ریزی آبزیان برای سال 95
13 اسفند روز نروژ در ایران/ آغاز برنامه‌ریزی آبزیان برای سال 95

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در راستای برنامه‌ریزی و مشخص شدن سهم هر استان در تولید آبزیان در کشور، استان مازندران و شهرستان بابلسر میزبانی این کمیسیون مشترک برنامه‌ریزی را عهده‌دار شده است.

حسین عبدالحی افزود: از تمامی استان‌های کشور دعوت شده که در برنامه‌ریزی برای سال آینده شرکت داشته باشند تا سهم هر بخش در زمینه‌های پرورشی و دریایی مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه تا فردا ادامه خواهد داشت و برنامه‌های این سازمان و سایر بخش‌های آبزی‌پروری مشخص می‌شود.

عبدالحی از روزی به نام نروژ در 13 اسفندماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌های نروژی با همتایان ایرانی خود در این روز نشست مشترک خواهند داشت و زمینه‌های همکاری بیشتر را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: در گذشته چندین شرکت نروژی در زمینه ماهیان در قفس تجارب خود را با شرکت‌های ایرانی تبادل کرده‌اند که امید می‌رود در این روز بتوانیم زمینه‌های بیشتر همکاری را مورد تأکید قرار دهیم.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران یادآور شد: در حال حاضر یکی از شرکت‌های نروژی قفس‌های خود را به دریا انداخته و برای تأمین بچه‌ماهیان در قفس نیز قراردادهایی را منعقد کرده است.

عبدالحی تأکید کرد: تاکنون 800 تن ماهی در قفس در کشور تولید شده که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده روند رو به رشدی را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: نروژ از کشورهای پیشرو در زمینه پرورش ماهی در قفس است که امیدواریم بتوانیم از تجارب آنها حداکثر استفاده را ببریم./

خبرنگار: مژگان ستار

L-941107-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید