Iranian Agriculture News Agency

تعداد محصولات مشمول بیمه به 146 مورد افزایش یافته است

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت : در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان جهاد اقتصادی نامگذاری شده تعداد محصولات مشمول بیمه به 146 محصول افزایش یافته است .

به گزارش ایانا ، محمد حسین صفرپور طاهر در بندرعباس آمار محصولات بیمه شده سال گذشته را 124 مورد عنوان و اظهارداشت: این تعداد در سال جاری زراعی به 146 مورد افزایش یافته است.

وی از صندوق بیمه کشاورزی بعنوان نهاد توانمند سازی مراکز تولید نام برد و افزود: با مصوبات قانونی موجود همه غرامت های پرداختی به بهره برداران تنها ازاین طریق انجام می شود زیرا هر پرداختی خارج ازاین چارچوب موجب ضعیف کردن بیمه می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه دراین راستا طی سال جاری تاکنون افزون برهشت هزارو830 میلیارد ریال خسارت به بهره برداران پرداخت شده میزان حق بیمه سهم مشارکت کشاورز را به این صندوق یکهزارو 900 میلیارد ریال عنوان کرد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی یادآورشد: از آنجایی که بخش زیادی از حق بیمه محصولات بایستی بوسیله دولت تامین شود اخیرا 900 میلیارد ریال پرداخت شده که با توجه به استقراض های صورت گرفته از بانک کشاورزی تاحدودی مشکل کشاورزان برطرف شد.

صفرپورطاهر گفت: با این حال میزان پرداختی های این صندوق بابت خسارت به کشاورزان حدود چهاربرابر بیشتر از حق بیمه سهم مشارکت کشاورزان است.

این مقام مسوول در صندوق بیمه کشاورزی به سال جهاد اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در این راستا با تعامل بین بهره برداران و بیمه با هدف گسترش و فراگیرکردن فعالیت های بیمه ای با 9 شرکت بیمه تجاری نیز تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم.

وی از ایجاد630دفتراصلی و فرعی در سراسرکشور که درنتیجه آن پنج هزار نفر از دانش آموختگان رشته های کشاورزی بکار گرفته شده اند از دیگر حرکت های قابل توجه برای بسترسازی لازم جهت توسعه بیمه ای دراین سال نام برد.

وی در ادامه به دیگر فعالیت های این صندوق برای سرعت دادن به کارها اشاره و بیان داشت: در تلاش هستیم که فاصله بین ارزیابی و پرداخت غرامت را کوتاه کنیم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از توسعه بیمه الکترونیکی، مشارکت و نظارت مردم و همچنین فراگیری بیمه را از دیگر برنامه های این صندوق نام برد.

در آمارهای ارایه شده آمده است که طی هشت سال گذشته تاکنون سطح بیمه زراعت از دو میلیون به پنج میلیون 400 هزار هکتار و طیور نیزاز 9 میلیون به 790 میلیون قطعه رسیده است.

وی تاکید کرد: آمارهای ارایه شده براساس پرداخت های بیمه ای تهیه و اعلام شده است.

وی که بمنظورشرکت در کارگاه آموزشی' مدیریت ریسک و طرح های کاهندگی خسارت در بخش دام و طیور' به بندرعباس سفر کرده هدف از برگزاری این جلسه را همفکری اعضا برای دستیابی به حرکت های جدید نسبت به گذشته عنوان کرد.

دراین کارگاه آموزشی دو روزه که با حضورمعاون وزیرجهادکشاورزی برگزار شد، معاونان بهبود تولیدات دامی استانها و مدیران ستادی این معاونت نیز حضور دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید