Iranian Agriculture News Agency

افزایش 53 درصدی کشت مکانیزه برنج در بابلسر

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: امسال نسبت به سال گذشته 53 درصد افزایش کشت مکانیزه برنج داشته‌ایم.

امیر خیرالله‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: شهرستان بابلسر با وسعت 248 کیلومتر مربع و با جمعیت 117 هزار 670 نفر دارای سه بخش، شش دهستان و 61 روستا است.

وی با اشاره به اینکه 49 درصد از جمعیت شهرستان بابلسر را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: متوسط بارندگی سالیانه این شهرستان 812 میلی لیتر و اراضی زیر کشت اعم از باغی و زراعی 28هزار و 500هکتار است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر تصریح کرد: بیشترین سطح زیرکشت مربوط به شالی و سطح زیر کشت محصول برنج شهرستان به عنوان یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی 15 هزار و 100 هکتار بوده و تولید سالانه شلتوک 90 هزار تن است که رتبه ششم تولید استان را در این باره دارا است.

این مسئول بیان داشت: در سال زراعی جاری در راستای کاهش هزینه تولید و سهولت کار در 2 هزار هکتار زمین، کشت مکانیزه شالی در حال اجرا است که نسبت به سال قبل حدود 53 درصد یعنی 700 هکتار افزایش کشت مکانیزه داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت محصول گندم در این شهرستان یک هزار و 350 هکتار بوده که در صورت افزایش بارش نزولات جوی، شاهد برداشت خوبی از این محصول هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر در پایان اذعان داشت: 71 هکتار از اراضی باغی مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای شده و نیز 138 هکتار با اعتباری بیش از 650 میلیون تومان در حال تجهیز به سیستم آبیاری کلاسیک است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید