Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی:

پشتیبانی امور دام در حذف 10 درصدی ضمانتنامه بانکی همکاری کند/ کاهش بی‌سابقه قیمت جوجه یک‌روزه

با ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از مرغداران، شرکت پشتیبانی امور دام باید در حذف ضمانت‌نامه بانکی 10 درصدی از مرغداران همکاری کند.

پشتیبانی امور دام در حذف 10 درصدی ضمانتنامه بانکی همکاری کند/ کاهش بی‌سابقه قیمت جوجه یک‌روزه
پشتیبانی امور دام در حذف 10 درصدی ضمانتنامه بانکی همکاری کند/ کاهش بی‌سابقه قیمت جوجه یک‌روزه

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره ماحصل گفتگوی صمیمانه‌ای که بین معاون امور دام، تولیدکنندگان و رئیس سازمان استان تهران برگزار شد، گفت: مشکلات در جلسه فوق بررسی و راهکارهایی نیز ارائه شد، اما همچنان شرکت پشتیبانی امور دام درباره ضمانت‌نامه‌ها سختگیری می‌کند.

محمد یوسفی افزود: وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ کرده است که باید شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت بیشتر از تشکل‌های مرغداری، 10 درصد ضمانت‌نامه بانکی که مطابق تمامی قراردادهای دولتی باید گرفته شود را حذف کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که قیمت مرغ بسیار پایین است و 10 درصد از پول مرغداران همیشه از آنها کسر می‌شود، امیدواریم که شرکت پشتیبانی امور دام، ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی را جدی گرفته و نسبت به اعمال آن اقدام کند.

یوسفی ادامه داد: قیمت مرغ طی روزهای اخیر به‌شدت افت کرده است، به‌گونه‌ای که قیمت مرغ زنده در روز هفتم دی‌ماه سال جاری سه‌هزار و 800 تومان بود و قیمت گوشت مرغ نیز دوهزار و 700 تومان و در میدان بهمن نیز چهارهزار و 500 تومان معامله شد. همچنین در خرده‌فروشی‌ها قیمت این محصول پروتئینی به پنج‌هزار تومان رسیده است.

در دی‌ماه، باز هم قیمت مرغ کاهش یافت

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد در دی‌ماه سال جاری قیمت مرغ منطقی‌تر شود، اما همچنان شاهد آن هستیم که با گذشت یک هفته از این ماه به جای افزایش، شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌ایم.

وی یادآور شد: مرغداران برای ایام دهه فجر و عید خود را آماده می‌کنند و جوجه‌ریزی‌های خود را افزایش می‌دهند تا با عرضه بیشتر این محصول، شاهد کمبودی در بازار نباشیم.

یوسفی تأکید کرد: در حال حاضر جوجه یک‌روزه به 300 تا 500 تومان رسیده و قیمت جوجه کاپ نیز به 400 تومان رسیده است، در حالی که قیمت نژاد راس در حال حاضر 600 تومان است.

وی اظهار داشت: قیمت‌ها به اندازه زیادی تنزل پیدا کرده است، به‌گونه‌ای که در سال گذشته قیمت جوجه کاپ و راس بیش از دوهزار تومان بود، اما امسال شاهد نزول بی‌سابقه جوجه یک‌روزه هستیم.

یوسفی در پایان گفت: برای آنکه صنعت مرغداری بتواند در صحنه باقی بماند، لازم است تمامی بخش‌ها و زیربخش‌های مرتبط با مرغداری کمک کنند تا بتوانیم مشکلات را پشت سر گذاشته و به تولید کمک کنیم./

خبرنگار: مژگان ستار

L-941009-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید