Iranian Agriculture News Agency

تولید "باتری سبز" مخصوص ماشین‌آلات کشاورزی

دانشگاه علمی تخصصی هاروارد به‌تازگی باتری‌هایی را مختص تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی تولید کرده که تا بیش از 80 درصد انرژی‌های طبیعی اطراف خود را ذخیره کرده و همزمان نیروی مورد نیاز ماشین‌آلات را تأمین می‌کنند.

تولید "باتری سبز" مخصوص ماشین‌آلات کشاورزی
تولید

به گزارش ایانا به نقل از اقتصاد سبز، این باتری نسبت به باتری‌های مشابه خود هم ایمن‌تر و هم بسیار ارزان‌تر است. در واقع کل سیستمی که برای طراحی این باتری در نظر گرفته شده، کاملاً دوستدار محیط زیست است و هیچ‌گونه مواد سمی و زیان‌آوری را در محیط منتشر نمی‌کند.

این باتری با نام اختصاصی "باتری سبز" به بازار آمده که همزمان هم انرژی‌های طبیعی اطراف خود را جذب می‌کند و هم به سرعت برای شروع فعالیت دستگاه یا ماشین‌آلات کشاورزی، انرژی دریافتی را به داخل مخزن اصلی انتقال می‌دهند.

این باتری دارای یک بدنه استیل با روکش فتوولتائیک است که دو مخزن با راه لوله‌ای‌شکل پلاستیکی به آن وصل هستند. از یکی از این مخزن‌ها انرژی ناشی از نور آفتاب و وزش باد جذب می‌شود و به مخزن اصلی انتقال می‌یابد و در نهایت از مخزن دوم نیز این انرژی خارج شده و به مصرف اصلی که راه‌اندازی ماشین یا دستگاه مربوطه است، خواهد رسید.

"باتری‌های سبز" با قیمتی معادل سه‌هزار دلار آمریکا به بازار عرضه شده که می‌تواند در بندمدت مصرف سوخت و انرژی در ماشین‌آلات را به حداقل میزان ممکن برساند و در عین حال به افزایش عمر مفید دستگاه‌ها نیز کمک کند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید