Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از راه‌آهن ارسال غلات کشاورزان به نخستین پالایشگاه فرآوری در کشور

سامانه اختصاصی ریل متصل به شبکه سراسری راه‌آهن (ایستگاه راه‌آهن زرنام) با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از راه‌آهن ارسال غلات کشاورزان به نخستین پالایشگاه فرآوری در کشور
بهره‌برداری از راه‌آهن ارسال غلات کشاورزان به نخستین پالایشگاه فرآوری در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز (سه‌شنبه) در جریان سفر به استان البرز، با حضور در مجتمع کارخانه‌های فرآوری غلات (فروکتوز)، از بخش آماده‌سازی تولید فروکتوز و بخش ذخیره‌سازی غلات در این مجتمع بازدید کرد.

اسحاق جهانگیری در جریان این بازدید که سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری؛ محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی؛ سیدحمید طهایی، استاندار البرز و حسن رکنی، معاون امور دام جهاد کشاورزی حضور داشتند، از میزان سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های تولید این پالایشگاه غلات مطلع شد و با مسئولین این مجتمع درباره جزئیات این پروژه گفتگو کرد.

فرماندار ساوجبلاغ در حاشیه این آیین به خبرنگار ما گفت: پالایش غلات در کشور، نیاز به ایجاد بسترهای حمایتی چون پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری در بورس، حمایت از کارآفرینان فعال در بخش تولید مواد غذایی و ترویج برندسازی در صنعت غذا دارد.

ابوالقاسم پالیزگیر با اشاره به نقش مهم برند در بازار جهانی افزود: برند معرف کیفیت بالا و منحصربه‌فرد محصولات تولیدی هر کشور است.

وی پتانسیل ایران را در بخش‌های مختلف ازجمله صنعت غذا بالا دانست و خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی در کشور باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند در ایران تلاش‌ها باید به سمت بخش اقتصاد مقاومتی معطوف شود.

پالیزگیر تصریح کرد: در اطراف ایران بیش از 300 میلیون نفر زندگی می‌کنند که نیاز به غذا دارند و ایران به‌عنوان کشوری که در بخش غلات ظرفیت خوبی دارد، می‌تواند با راه‌اندازی این یک مرکز فرآوری غلات نقش مهمی ایفا کند.

فاز نخست پالایشگاه غلات کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در فاز نخست پالایشگاه غلات کشور قند مایع (فروکتوز) تولید و دراختیار صنایع غذایی کشور قرار می‌گیرد.

جالب آنکه با گشایش ایستگاه راه‌آهن زرنام از سوی معاون اول رئیس جمهوری، امکان انتقال آسان مقادیر زیادی از غلات تولیدی کشاورزان، از جنوب و غرب کشور به این پالایشگاه فراهم شد.

در این آیین اشاره‌ای به میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌آهن زرنام و پالایشگاه غلات کشور و ظرفیت این پالایشگاه نشد.

همچنین معاون اول رئیس جمهوری و هیأت همراه در سفر به شهرستان ساوجبلاغ از شرکت تولیدی ماشین‌های کشاورزی "دهقان‌ورز" که خط تولید ادوات جدید سنگین هم زده است و کارخانه زرماکارون بازدید کردند.

شهرستان ساوجبلاغ در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز البرز قرار دارد./

اطلاعات تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود...

گزارش: افسانه زعیم‌زاده

F-940917-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید