Iranian Agriculture News Agency

تفاهمنامه چهار جانبه مسئولین فنی صنایع غذایی به امضا رسید

به منظور گسترش همکاری های علمی و فنی مشترک، توسعه منابع انسانی و ارتقاء سلامت محصولات غذایی، کشاورزی و فراوری صنایع غذایی، تفاهمنامه ای چهارجانبه بین سازمان غذا و دارو، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، جامعه مسئولین فنی صنایع غذایی آرایشی و بهداشتی کشور و نیز کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران به امضا رسید.

تفاهمنامه چهار جانبه مسئولین فنی صنایع غذایی به امضا رسید
تفاهمنامه چهار جانبه مسئولین فنی صنایع غذایی به امضا رسید

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، در ابتدای جلسه فوق با بیان اینکه تفاهمنامه منعقده حرکتی مثبت در مسیر همکاری های بین سازمانی است؛ مهم ترین موضوعات مطرح شده در آن را تدوین نظام آموزشی در جهت احراز صلاحیت حرفه ای و ارتقاء توانمندی های علمی و تخصصی مسئولین فنی، ایجاد تمهیدات لازم جهت رتبه بندی آنان بر اساس نظامی مدون برشمرد و از ایجاد شبکه ملی اطلاع رسانی در راستای پیشبرد هرچه بهتر مفاد تفاهمنامه نیز سخن به میان آورد.

هدایت حسینی در ادامه به موضوع های دیگر نیز پرداخت و مشارکت در تدوین ضوابط فنی و بهداشتی محصولات کشاورزی و غذایی نیز پایش عملکرد فعالیت مسئولین فنی را به عنوان خواسته های طرفین مطرح نمود.

وی با اشاره به اینکه پس از این تفاهمنامه کارگاه های علمی و سمینارهای علمی و تخصصی بصورت مشترک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همانطور که کارخانجات را درجه بندی کرده ایم در صدد هستیم مسئولین فنی را نیز پس از نیاز سنجی و آموزش های لازم بر اساس فاکتورهای مدرک تحصیلی، سوابق و تجارب و آموزشهایی که در کارگاهها و دوره های باز آموزی دیده اند سطح بندی کنیم تا از این پس مسئول فنی متناسب با گرید کارخانه ها، در آنجا مشغول فعالیت شوند.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به نص صریح قانون که واحد تولیدی را ملزم به معرفی نماینده ای به وزارت بهداشت می دارد تا در صورت تائید بعنوان مسئول فنی انتخاب شود پیشنهاد کرد: مطالعاتی بر چگونگی فعالیت مسئولین فنی در سایر نقاط دنیا صورت گیرد تا براساس آن تصمیماتی میانگین اخذ گردد تا ضمن رعایت حقوق ایشان اطمینان بیشتری نسبت به انجام تعهدات این افراد موثر در سلامت فراورده های غذایی حاصل آید.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر ضرورت طراحی سیستمی برای آموزش، ارزیابی و اخذ عملکرد از راه دور مسئولین فنی، از اینکه اهمال برخی از این افراد در انجام وظایف موجب سوختن برخی برندها شد ابراز تاسف نمود.

دکتر حسینی در انتهای سخنانش با نام بردن از همسویی دستگاههای مختلف مرتبط با موضوع سلامت، به عنوان "عصاره تفاهنامه چهار جانبه امضا شده " بیان داشت: انجام برخی فعالیتها بصورت تعاملات سازنده و چند جانبه بین ارگانها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی قطعا در پیشبرد اهداف سیاست های سلامت بسیار موثر واقع خواهد افتاد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید