Iranian Agriculture News Agency

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد:

کمک هفت میلیون دلاری هلند برای مدیریت بهره‌وری آب در آفریقا و خاورمیانه

هلند با اهدای هفت میلیون دلار برای حمایت از استفاده از تکنولوژی سنجش از راه دور برای شناسایی مناطقی در آفریقا و خاورمیانه که در استفاده آب ضعیف عمل می‌کنند، فعالیت‌های خود با فائو را برای بهبود مدیریت آب گسترش می‌دهد.

کمک هفت میلیون دلاری هلند برای مدیریت بهره‌وری آب در آفریقا و خاورمیانه
کمک هفت میلیون دلاری هلند برای مدیریت بهره‌وری آب در آفریقا و خاورمیانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، کشور هلند که وزیر امور اقتصادی آن کشور و هیأت همراهش هفته گذشته را برای امضای سند همکاری در حوزه کشاورزی در تهران سپری کردند و بر مدیریت بهره‌وری آب کشاورزی تأکید داشتند، را به‌منظور بهبود مدیریت آب در آفریقا و خاورمیانه هفت میلیون دلار اختصاص دادند.

کشور هلند و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در حال گسترش همکاری‌های خود در زمینه مدیریت آب با اهدای هفت میلیون دلار از سوی دولت هلند برای حمایت از استفاده از تکنولوژی سنجش از راه دور برای شناسایی مناطقی در آفریقا و خاورمیانه که در استفاده از آب ضعیف عمل می‌کنند و بهبود مدیریت آب برای تولید محصولات در این مناطق هستند.

این پروژه هلندی با بودجه 10 میلیون دلاری و استفاده از داده‌های ماهواره‌ای، مناطقی را که استفاده از آب در آن جا به تولید بهینه کشاورزی منجر نمی‌شود، شناسایی می‌کند و روش‌های مختلف کاشت و آبیاری را توصیه خواهد کرد که هفت میلیون دلار توسط سایر کشورهای همکار تأمین می‌شود.

خوزه‌گرازیانو داسیلوا، مدیرکل فائو تأکید کرده است که این پروژه با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و با توجه به اکوسیستم و استفاده از منابع آبی پیش خواهد رفت.

وی با تأکید بر اهمیت این پروژه در آستانه کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد در پاریس، یکی از راه‌های مبارزه با تغییرات اقلیمی را مدیریت منابع محدود آبی عنوان کرد.

نماینده هلند در این پروژه نیز با بیان اینکه آب به منبعی کمیاب برای تولید مواد غذایی جهت تأمین غذایی جمعیت جهان تبدیل شده است، گفت: با این رویکرد نوآورانه برای بهبود بهره‌وری آب، کشاورزان قدرت تصمیم‌گیری برای استفاده از بهترین شیوه آبیاری و انتخاب نوع محصول زراعی را خواهند داشت.

گفتنی است، 70 درصد از تمام آب شیرین جهان در کشاورزی استفاده می شود.

این پروژه با بودجه اضافی در نظر گرفته شده در کشورهای اردن، لبنان و سوریه نیز به اجرا درخواهد آمد و در کل قرار است در 18 کشور اجرا شود.

پروژه مدیریت بهره‌وری آب، نشان‌دهنده علاقه هلند در مسائل مربوط به آب کشاورزی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی مربوطه است./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

S-940907-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید