Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل بررسی مبارزه و مراقبت از بیماری‌های دامی:

تولید مناسب گوشت قرمز و سفید در کشور؛ نیازی به واردات نیست

باتوجه به تولید مناسب گوشت قرمز و سفید در کشور، نیازی به واردات نداریم، بنابراین حجم واردات کاهش یافته است.

تولید مناسب گوشت قرمز و سفید در کشور؛ نیازی به واردات نیست
تولید مناسب گوشت قرمز و سفید در کشور؛ نیازی به واردات نیست

مدیرکل بررسی مبارزه و مراقبت از بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: وضعیت بیماری‌ها در بخش دام و طیور همچون روال گذشته است و تغییری از لحاظ افزایشی و یا کاهشی نداشته است.

دکتر محسن مشکات افزود: کانون‌های تب برفکی از آنجایی که در کشور این بیماری بومی شده است، در حال تغییر است.

وی خاطرنشان کرد: واکسن تب برفکی در دوره‌های مختلف تزریق می‌شود، بنابراین تعداد کانون‌ها رو به کاهش است.

مشکات با اشاره به محموله‌های وارداتی و صادراتی گوشت سفید و قرمز ادامه داد: مجوز کلی واردات و صادرات توسط وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود. اما سازمان دامپزشکی کشور بررسی‌های بهداشتی را در این زمینه انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: صادرات گوسفند از مبادی قانونی پس از بررسی شرایط کشور مقصد از لحاظ بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی صادر می‌شود.

وجود 227 کشتارگاه طیور در کشور

این مقام مسئول یادآور شد: گوشت دام در گذشته از کشورهایی چون برزیل، استرالیا و هندوستان به کشور وارد می‌شد و دام زنده نیز از ارمنستان وارد می‌شد. اما چندی است که به‌دلیل تولید مناسب داخلی و تنظیم بازار نیازی به واردات نداریم.

مشکات تأکید کرد: صادرات گوسفند به کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس نیز پس از صدور مجوزهای لازم و تأیید بهداشت کشور مقصد انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: حدود 227 کشتارگاه طیور در کشور وجود دارد که ناظران و بازرسان بهداشتی در آنها حضور دارند. بنابراین می‌توان از سلامت محصولات تولیدی اطمینان حاصل کرد.

مشکات همچنین گفت: با عرضه مرغ بسته‌بندی در استان تهران، همچنان ناظران و بازرسان بهداشتی در کشتارگاه‌ها حاضر هستند و عملیات مربوط به بررسی و نظارت را به‌خوبی انجام می‌دهند.

وی در پایان افزود: اپیدمی خاصی در بخش بیماری‌های دام و طیور وجود ندارد و اگر هم در برخی از مراکز با بیماری مواجه می‌شویم، آن بیماری‌ها بومی کشور بوده و ربطی به واردات ندارد./

خبرنگار: مژگان ستار

L-901030-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید